|
|
|
|---|---|
|
Hjälp !!! va fan kan ha hänt med min växellåda jag har en 525 IA 91:a i bland går det att köra framåt å i bland inte precis som den tappar trycket eller nått vad kan de vara?? | |
|
Lamellerna? Kan du förklara lite mer precist :) ? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
| det går att köra med helt plötsligt varvar den bara men den går inte framåt det är lite svårt att förklara | |
|
Är det nägot som låter konstigt? Det kanske bara behövs ett oljebyte. De som bytt olja säger att deras lådor uppträtt som om de vore ny efteråt. mvh Berg "Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg |
|
|
Ingen BMW, men i alla fall: Min far har en F**d Scorpio med automatlåda. Samma hände på hans. Hände inte mycket även att man gasade som f-n, men det visade sig att det sitter en "sil" i lådan som ibland blir täppt. Ny olja och rengöring av denna "sil" så funkade skiten igen till min stora besvikenhet... Han har haft BMW innan och jag är på honom att han ska köpa en 740 eller nåt, så han får åka "riktig" bil igen:-)) Om lådan hade rasat fullständigt, så kanske han köpt en anna bil istället, men så blev det icke... /Kidde V8 - U only live once:-) |
|
|
Tack fört tipset Kidde hade tänk lämna in den för byte av olja och filter |
|
| Det är nog ingen dum ide att filtersilen är tät, och då suger lådan ingen olja från tråget och bilen driver inte. | |
|
hej! jag har ungefär samma problem men bara när lådan är varm. mycket märkligt tycker jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.