AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.873

Halvljusautomatik, hur gör ni?

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Jag har ingen sån på min bil men när den var inne på service sist så verkar det som "varningspipet" när man lämnat vredet med lyse på inte var programerat att låta. Kan jag lämna vredet på utan att något tjuvdrar från batteriet?

För när jag vrider av nyckeln så slocknar ju lyset.

Vad säger ni?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Slocknar verkligen allt ljus? Får då har du halvljusautomatik programmerad.

På min tidigare E46:a utan halvljusautomatik programmerad försvann också varningspipet och visserligen slocknade halvljuset när man stängde av tändningen med strömbrytaren till ljusen på men parkeringsljuset fram lös fortfarande.

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Hmm, så även om jag tar ut nyckeln med vredet "på" så att säga så kan parkeringsljuset lysa. Hmmmmm, måste springa ut å kolla...
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Nä det lyser inte med nyckeln i läge "0" om man säger.

Parkeringen tänds fram och bak när jag vrider i läge 1 och i läge 2 så tänds halvljuset.

Verkar funka fint, lika som på gamla volvo 740 säger fasan.

Så någon form utan fusk-halvljusautomatik har man då.
Ne
81
NewUser
E350 CDI 4-matic -11
A3 2.0 tdi -10
Jag lämnade alltid reglaget på läge "på" som du beskriver utan att den tjuvdrog ström vad jag märkte (alla lampor jag såg slocknade). Gick oftast inte mer än ett par dagar innan jag använde den men borde väl ha märkts redan då om något blev kvar tänt. Hade E46 Ci -01 men är väl rimligtvis samma system på din?
blade80: Då är allt som det ska. All belysning släcks när du nyckeln vrids till läge 0 och tas ur om ljusvredet står i halvljusläge, längst till höger, vilket är precis som det ska göra.
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Jag googlade lite och läste här:

Länk

Men om det fungerade bra för dig NewUser så lär de ju funka fint för mig med.

Har ni koll på fler saker som grundmodulen kan programeras till?

Jag tänkte lite extra på saker som "funkat" tidigare eftersom de frågade mig när jag bytte den och de hade glömt bort att lägga in att blinkersen skall blinka när jag låser och låser upp. Men vad mer är möjligt att ändra i grundmodulen?
Lär ju inte vara så mycket saker på en så pass gammal bil.

Det här blev ju som gratis halvljusautomatik kan man säga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.