|
|
|
|---|---|
|
Var ute och gled i bilen en kväll efter en liten städrunda på macken. Då gled jag förbi en stallkompis med sedan-kaross. Men det tyckte han inte om (jo det var en han). Jag såg att det var dubbla pipor bak och det såg misstänkt original ut. Vilka modeller har dubbla pipor (e46)? Såg inte kromade ut som mina. Vi kom fram till rödljus och då kände man att, nu ska jag få en bra start! Skitlöjligt egentligen, småbarnsfar som man är, men va fan :) Med sprillans nya dubbdäck och 4wd så hade han inte så mycket att hämta i starten och jag körde inte med plattan i botten utan pös lite fint men var kvick i starten. Sen kom han med fullt ös förbi när han fortsatte rakt mot stan medans jag vek av två kvarter tidigare. Jag tänkte lite efteråt. Fan man skulle lagt plattan i botten bara men det är lite farligt på detta halvt hala och halvt spårigt slaskiga vinterväglag. Hur kör ni när ni får en prestandabil bredvid med rött ljus? Hur går tankarna? Blir det två röda horn i pannan eller har ni kommit över den känslan? För mig är det här den första bilen med 200hk+ och helt ärligt är det inte en monsterbil på det sättet men det är kul med lite kusar under huven. | |
|
Sällan man få värdigt motstånd:D Skojade så klart.. Men oftast brukar det ju dyka upp någon 18-års kille med en trimmad Volvo som varvar i filen bredvid. Då brukar jag köra iväg extra sakta:D Samtidigt som jag tänker, jobbigt va, jobbigt va:) |
|
| Jag gör det så ofta jag kan! Speciellt i skåpet; debadge'ad, fula små fälgar, litet pluttutblås och tre barnstolar i bilen gör det extra kul att smeka upp allehanda :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man är väl ödmjuk och inte förnedrar sina medtrafikanter :) behöver inte bevisa nått 4.4i på framskärmen får de flesta med bakvänd keps respekt för:) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| wannabedivers, en jobbig jävel? | |
| tomtebloss: Korrekt:D | |
| haha =D | |
| När jag hade min iX brukade jag köra upp jämsides med quattrobilar (mest förekommande) och antyda att jag är snabb ;) Då brukar dom ge på rätt bra, men inte lika bra som mig :) Alltid lika kul.. nu kör jag 540 med friktion och antispinn, inte lika katigt på snöiga vägar :P | |
|
Jag fick duktigt med pisk vid ett rödljus för ett par år sedan. Jag körde 335d med trim och hade en gammal camaro brevid mig. Jag stampade plattan i mattan, vi var jämsides upp till ca 100 när det bara brölade till och han försvann med två långa svarta sträck i asfalten. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Hornen kommer fram.. =D Beemoholist javisst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.