AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.293

Bmw e30 elfel innerbelysning varvräknare ekonomi mätare stereo döda

Da
4
Darkiii
320 e30ik -88
Tjenare!

har fått ett lite kul elfel i bmwn, som sagt som rubriken lyder har allt det dött.
har kommit fram att det är 21 säkring som strular, men säkringen är hel och jag får fram 12 volt dit men den försvinner spänningen nånstans :S
har signal fram till stereon men inga volt likadant till klockan som har dött med.
Da
4
Darkiii
320 e30ik -88
Ingen som har någon anning vad man kan göra? eller det är bara att skicka bilfan till skroten?
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
När det gäller kombiinstrumentet så kan det bli glapp i lödningar och kontakter på kretskortet, då brukar instrumenten lägga av.

628csi
Ti
26
Timmeh
e30 318
ta bort mätarhuset, och sen sitter det två batterier om dom inte har någon ström kvar så får du ta bort dom och löda två nya så gjorde jag.
Har en länk från detta forum som visar hur man gör Länk
CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
På min är det själv ljus reglaget som är glappt, och så kan jag inte dimmra, utan måste ha på full ljusstyrka för att instrument, och övrig belysning som styrs därifrån ska fungera.
Da
4
Darkiii
320 e30ik -88
jag har bytat SI batterierna, för den va död så innan och då funka allt plus jag har testat 3 st andra instrument som funkar i dom andra e30ina, jag ska lämna iväg bilen på onsdag hos en som är jävlig på bmw el så får se vad han säger sen.

jag skriver sen vad felet va, tack för svaren annars :)
Visa användare
1
Jhedman
325i Touring -89
E30 Touring projekt -89
Har du fått reda på vad felet är ? har nämligen samma problem på min..
Da
4
Darkiii
320 e30ik -88
Det va kabelstammen nere vid vänster högtalare som hade ärgat, det löper längst med golvet där så kolla upp den för där sitter tydligen "ubåtar" som släpper efter ett tag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.