|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag vill byta ut mina standard elstyrda framstolar. Passar tex comfortstolen? | |
|
Lyfter tråden. Jag undrar om kontakterna är lika på dom olika stolarna. Om dom inte är det, kan man modifiera så att andra stolar passar? Fungerar tex minnet? Hoppas att någon här inne vet något. |
|
|
Undrar oxå hur avancerat detta är. Finns det matning i kabelstammen om man i dagsläget har manuella stolar? MVH David Öfverdahl |
|
|
... om erfarenheterna från E6x-serien kan hjälpa så är det ett hästjobb; kontakter passar inte och det måste dessutom omprogrammeras för att det ska funka. Allt är naturligtvis möjligt men det är ett rejält projekt. ---- BMW CS #6212 |
|
| Vilken bil gäller frågan? | |
|
I mitt fall en 97as 728ia. MVH David Öfverdahl |
|
|
Att byta standard elstyrda stolar till komfortstolar är enkelt. Är osäker på om kontakten alltid varit den samma, men om du håller dig till stolar från en 95 - 97:a så är jag säker att kontakten är den samma. Stolarna sitter med fyra torx-50 i golvet. |
|
|
Jo men grejen är att det sitter manuella stolar i nu. MVH David Öfverdahl |
|
|
Stolarna passar - det är samma fyra bultar i golvet, och det räcker att du drar fram två kablar, 12 volt och en jord till rätt stift på stolen så kommer elmotorerna i stolen att fungera. Det har jag bekanta som gjort. Men alla finesser, som t ex minnesfunktionen får du inte att fungera. Kontakterna som kommer upp ur golvet ser rätt speciella ut - jag misstänker att en del av stiften är för att plugga in stolarna i bilens CANBUS-system (för minnesfunktionen), men det har ju inte du idag, och det behöver du väl inte heller? Jag menar, det räcker väl med sköna, elstyrda stolar? |
|
|
Precis. Vet hur mycket strul det är att få minnet att funka så jag är nöjd om bara elstolarna fungerar. Dags att börja jaga några stolar då...... MVH David Öfverdahl |
|
| För den som är intresserad så har jag ett par elstyrda komfortstolar i svart extramjukt nappa-skinn till salu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.