|
|
|
|---|---|
|
Gokväll. Min 525 "benisare" går ojämnt på tomgång, låter lite som han missar en burk.. Och sen vid 1500-2000varv vid gaspådrag på alla växlar blöddrar den rätt mycket och går väldigt ryckigt. Och ibland går den som den ska, men oftast inte. Alla stift är nya, lambdasonden och katten är har jag kollat. Någon som har haft liknande problem och har någon lösning? Har en bilels firmar precis vid mitt jobb kan de vara värt och göra en felsökning? Se om han missar på någon av cylindrarna eller om de är något strul med bränslet? Mvh/Uppsala00 | |
|
Hej, låter som luftmängdmätaren tycker jag.. BMW, prova och upptäck beroendet! |
|
| Okej ja jag kollade på den idag. När jag rycker ut kontakten så händer det inget? Men när jag stoppa tillbaka den så gick den ner på lägre varv och sedan tillbaka till en taskigt tomgång. Bilen ska väl nästan dö när man tycker ut luftmängdmätaren? | |
| Nej bilen går på förprogrammerade värden när du drar ur kontakten, så om du drar ur kontakten och låter den stå och gå en liten stund och sedan provkör och den går bra så har du felet i lmm | |
| Okej har testa det och den går lika dåligt om den är i eller inte. Så då är de inge fel på lmm alltså. Någon som har några fler förslag på vad det kan vara? | |
| hittat felet? skulle va kul med lite mer avslut i trådarna :) | |
| Ja det vore kul att veta om du löst detta då jag har samma problem med min 525 94. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.