AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
933

E36 318 sedan 94 kylarproblem? går ej över blåa fältet

Hej har nyss köpt en bmw 318 sedan från 94 och den vill inte gå upp i temp och det är lixom piss ljumet vatten i motorn om man känner på slangaran efter den vart igång ett tag ingen vatten balanding i oljan och kylar vattet ligger på samma nivå? vet någon vad felet kan vara?
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Låter som termostaten i kylsystemet som tröttnat.

//Göran
du ska iaf vara glad att den inte går upp på det röda :) det gjorde den idag på forden o den kokade typ... 10 ggr hehe. hade samma problem som dig förut sedan löste det sig, iallafall för ett litet tag. men gissar också på termostaten
Okej Vart sitter den och hur mycket kostar den att byta och klarar man det som utbildad 1 år på gynasum som fordonsmek sedan gick jag över till transport?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
den sitter där slangarna från kylaren går in i motorn. du byter den på 30 min. köp nytt termostathus och packning på en gång.

BMW ownz
Nästa fråga är det farligt att åka med låg temp på bilen?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
sliter onödigt på motorn.
kanske kommer du in i nått väder och inte kan få bort imma på rutorna i tid :/

BMW ownz
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Börjar kylarslangarna värmas upp direkt när du startar den helt kall?, då läcker termostaten eller är lite öppen, du kan hjälpa värmen genom att täcka för kylaren, men då måste du hålla koll på tempmätaren.

628csi
Zw
110
Zwamp
E30 325 iX -88
Nu har jag ju visserligen en e30 325 men jag som bara hobbymeckat behövde 15min från att jag började skruva tills dess att termostathuset var ihop igen och vatten påfyllt. Se bara till att du står varmt till eller/och kan skölja händerna för dom blir riktigt kalla när du har fått glykolvatten på dom :)
Okej det låter som att jag kommer få det kalt om händerna någon som har garage i örebro som kan hjälpa mig?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.