AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.063

Hållbarhet eftermonterade angeleyes

undrar om hållbarheten på xenonkungens angeleys hade såna på min förra e46 och ena ringen lös bara halva efter bara någon vecka undrar om det är vanligt eller om jag fick ett "måndags ex"

Sp
39
Spelis
323Ci - 99
jag har deras LED ringar, funkade typ 1kväll sen slockna 3st dioder.

Så jag ringde upp men det var tydligen bara att skicka tillbaka så ska jag få nya, bara jag får fingrarna ur röven..
Visa användare
230
Sigvardsson
330Ci M-sport II Individual
Köpte min e46 i våras och den hade då LED-angeleyes monterat från Xenonkungen. Väl hemma med bilen så la jag märke till att det var ett par dioder som inte lös i den ena ringen. Detta var inget man la märke till jättemycket, men tillräckligt mycket för att jag skulle störa mig på det.

Så jag letade fram kvittot som den tidigare ägaren hade sparat i pärmen som jag fick med bilen, och där stod det att dom hade 1 års garanti. Och vid detta läget var det ca 1 månad kvar innan den garantin skulle gå ut.

Så jag kontaktade Xenonkungen, och det var bara att skicka tillbaka min defekta LED-ring så skulle jag få en ny. Sagt och gjort. Sen blev jag kontaktad av dom igen då det visade sig att jag hade en utgången modell. Så istället fick jag 4 helt nya ringar av en nyare och bättre modell till ingen extra kostnad alls.

Tyckte det var skitschysst! Efter detta har jag inte haft några problem alls!

Jag är supernöjd!

//Sigge
jag beställde faktist från xenonkungen sen igår såg att det var en annan modell nu än sist jag köpte blev vit/blåa den här gången förra gången blev det blåa hoppas det blir snyggt

sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Viktigt när ni monterar "Angel Eyes" är att INTE klippa i kablaget till ringarna då det förstör motståndet i nätdelen = ringarna pajjar efter timmar eller några dagar/veckor.
Kablaget skalll vara i den längd det levereras.

fråga inte hur jag fått reda på det :( det stog dessutom i installationsbeskrivningen. ...suck.
Sp
39
Spelis
323Ci - 99
Jag klippte mina kablage..
Fick ju inte med någon jävla installationsbeskrivning, bara massa kablar.. Så jag klippte skiten och tog ström direkt från parkeringsljusen. Funkar utmärkt, dock har 3 dioder slocknat... Är det därför tro? =(
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Köp på eBay så får du sakerna till halva priset mot vad alla här i sverige säljer för. Hållbarhet kan du aldrig förutspå, tyvärr.

"Riktiga män kör diesel"
Visa användare
230
Sigvardsson
330Ci M-sport II Individual
Jäkla tur att jag inte klippte mina då :P Var nära att göra det för att minska på kablaget, men ångrade mig sen för att jag var orolig för att det skulle påverka. Mina instinkter kanske hade rätt då!
Fick ju som sagt inte heller någon instruktion :/
Instruktion finns att hämta på hemsidan snålt av dom att inte skicka med dom
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.