|
|
|
|---|---|
|
Jag sitter o drömmer om framtida köp bmw 745,antingen svart ir vit kulör. Har skannat blocket men ja finner inga alpinvita,finns det överhuvudtaget vita 745 iaf i sverige? mvh | |
|
Har inte sett några vita 7:or öht i Sverige men i tex Florida kryllar det av dom. När jag var där och såg dom så tyckte jag att det var en snygg kombo, passar liksom miljön därborta riktigt bra men här hemma tror jag inte det stämmer lika bra. Vitt är ju iofs en poppis färg just nu här hemma men det blir liite föör mkt med en vit sjua ändå. Stora bilar passar bättre i mörka färger trots allt. I min smak alltså. Men att hitta en vit svensk 7:a blir nog inte lätt. Du kan ju alltid foliera den om du verkligen vill ha den vit. Annars är sjuan en grymt härlig bil att åka runt i :-D Niklas Fransosen |
|
|
Alpinweiss III var en sällsynt impopulärfärg. Eller rättare sagt sälja en vit dyrare bil var nästan omöjligt i Västeuropa 1994-2006. Det byggdes 2st Alpinweiss III 540iT/6 E39 facelift, ingen av dem med M Sportpaket. Det byggdes en Alpinweiss III 540i E34 med M Sportpaket, på export till ett land utan katalysatorkrav (automat). Fast det såldes två elleer var det tre Alpinweiss M5 E39 i Sverige. Försök hitta en pre facelift X5 E53 i Alpinweiss, det har jag aldrig sett någon i Västeuropa. Leta i USA, foliera eller välj svart. Stephan |
|
|
Finns två vita på blocket just nu, dock en 730 och en 750: Länk Länk /Erik |
|
|
hmmm ok tack för feedbacken:)intressant länkarna på blocket var väl inte i min prisklass/motorval direkt ,100k-130k hade ja tänkt,men tack ändå argungu:)och fina var dom i vitt:) Hur fungerar detta med folie då? |
|
|
Folie är en plast eller vinyl film i valfri färg med eller utan käcka tryck som man fäster på bilen, tänk dig världens största klistermärke så är du hemma :-) Om det görs rätt tas alla lister och andra lösa delar bort och man rengör bilen NOGA och sen applicerar man folien. Montera tillbaka alles och vips har bilen bytt kulör eller fått flames eller vad man nu valt. Om du letar upp Z4Marias profil här på forumet så ser du hur det kan se ut. Hon har nu iofs valt att en mattsvart folie till sin Z4 coupe men principen är densamma. Tror att det kostar runt 25-30 papp om det är ordentligt gjort av proffs, iaf en siffra jag hört men vågar inte svära på att det stämmer. Om det är värt det får man ju avgöra från fall till fall, person till person men om man hittar den PERFEKTA bilen i vad man anser vara fel färg är det ju alltid ett alternativ. Vet dock inte om det går att få upp samma lyster i folien som i en vanlig lack, har svårt att tro det faktiskt men det kanske går att lösa det med. Samtidigt får ju bilens riktiga lack ett visst skydd mot stenskott och andra olyckor även om det inte håller för allt. Niklas Fransosen |
|
|
Ok:) tack åter igen för feedbacken,intressant det där med folien. Vad ska man ev spana på när det gäller motorn?vxl låda?chassi? gäller samma kontroll av tex pumpbultarna som gamla m60motorn? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.