AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.721

Fjärrlås till e46 fungerar ej !

ba
3
backmant
320D Touring -09
Har en 320i touring -00, där fjärrlåset inte fungerar så länge jag haft bilen (ca 2 år). Har börjar irritera mig nog på detta och tänkte kolla upp det. tidigare ägare påstod att det var nyckelfel så jag har köpt ny nyckel och initierat den som man ska, men får inte fjärrlåset att fungera. har testat detta med båda nycklarna. Någon som kan tänkas ha något tips eller lösning? Har hört Ews:en kan ställa till det men vars sitter den?
Tacksam för svar.

/Tobbe
cl
31
cldi
320d touring -03
318i -91
finns en tråd om detta. troligen behöver du initiera om nycklarna, eller byta/laga elektronikbox bakom handskfacket
Ri
75
Ricke_1602
BMW 330 -02 E46
1602 -71(2,2l motor)
Troligen är det grundmodul 5 som är felet om du har testat att initierat nycklarna och inte fått det att fungera. Var själv hos bmw och lät dom testa med en annan nyckel vilket inte fungerade så jag är i samma sits :( Att köpa en ny grundmodul kostar ca:3500:- + kostnad för kodning av den nya modulen som BMW verkstaden måste göra. Ska nog testa att ta bort modulen själv först och se om det räcker med att rengöra... Känns ju inte så kul att lägga nästan 4000:- för att kunna låsa med fjärren!

Lycka till!
Ri
75
Ricke_1602
BMW 330 -02 E46
1602 -71(2,2l motor)
Glömde länk till hur den ser ut....

Länk

Skriv gärna här om du eller någon annan har löst felet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.