|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Det är ett absolut bra pris. Så ska det funka. Men precis som jag säger så är det ofta på de större delarna det pengar att tjäna. Jag bara gissar att alla länkarmar på de 28 sidorna på bildelsbasen aldrig kommer bli sålda... | |
| Jag skulle aldrig köpa begade länkarmar om det inte nästan var gratis... | |
| Problemet är att det är inte direkt gratis att ha en skrot i tex sthlm, och så länge folk köper så kommer de behålla sina priser. | |
|
Returbilen brukar ha hyffsat rimliga priser på grejerna som man plockar själv. Problemet är bara att de har alltid för få bilar och de som står är för det mesta rensade efter någon dag... som exempel letade jag lite BMW delar på returbilen i malmö till min E34, platsen var stor och det stod massor med BMWs och ett 10 tal E34:or men alla var rensade på allt som var av värde. I det här fallet CCM moduler, till och med vanliga säkringar och reläer var borta... Och stod det en BMW som precis kommit in var den fylld av snubbar i smutsiga blåställ med verktyg i högsta hug och mellanöstligt utseende... :-) Ska man ha bra delar till äldre BMWs får man nog sätta in en annons att man köper hela bilen privat av någon innan den hamnar på skroten... BMW 4 Life |
|
| Jag är lite inne på de där, jag har förråd till grejerna, men ingenstans att förvara liket medans det dissikeras. | |
| Vissa gånger går det att fynda , ( tii motor komplett + bensin pump , för 800 kr ) , verkar som att man ska leta efter en handlare , som inte har en susning , om vad han säljer ,Skulle köpa , bromsok + hållare ,och frågade min lokala handlare , fick svar 750 st , , köpte av en annan handlare X2 för en 500 . | |
|
Det är just sådana fantasipriser som retar mig. Man kan löpa nya ok för det priset. Har faktiskt svårt att tänka mig att det skulle vara höga driftskostnader som gör bilskrotar dyra. Dom har ju t.ex oftast minimala lokaler. Endast markhyror. Dessutom får dom väl ca. 4k för varje bil som skrotas av staten. Eller är det mer? Självplocka-skrotarna brukar som sagt vara billigare. Det är nog ofta ett bättre alternativ, men visst är bilarna som regel rätt rensade.. |
|
|
Frapp allt är relativt , vad tror du markhyran är för 5000 kvm i bromma jämfört med tex vart som helst gävle. Men delarna är dyra i sthlm inget snack om saken. |
|
Roffa1 |
Har en kompis som tidigare jobbade hos Karstorp i Norrköping. Där får personalen tvätta samt lackera de demonterade reservdelarna för att kunden ska luras tro att det handlar om nästan nya delar. Detta ger mer KLIRR i kassan. Ägaren har äkta 24k guldkranar i samtliga badrum hemma i palatset;-) |
| Karstorp , är väldigt varierande i pris , vissa saker väldigt dyra , vissa gratis ? mycke beroende på vem som är bakom disken . | |
| I vilket fall så är det en tråkig utveckling. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.