AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.292

äntligen slut på svajande tomgång efter många delar bytta:-)

no
144
nordicgym
Bmw 323 cab års 00
Idag plockade jag ut tomgångsmotorn och rengjorde den. kände hur den kärvade innan jag rengjorde den. Vilken skillnad det vart, och nu så svajar bilen inte längre. Äntligen:-) Men nu till nästa fel jag har. Bilen känns orkeslös vid acc. Har bytt lmm, kamaxelgivare (båda) vevaxelgivare, och det finns inga felkoder. har mätt upp tändspolarna och de visar 1.87 volt allihopa. nytt bränselfilter, ny servad med stift och olja. satt i orginalluftfilter.
någon som har varit med om samma problem?

Andreas

323 cab E46
ni
89
niborZ
328 -98
325 -92
525i -89 - Skrotad
Svajade din tomgång även när motorn hade uppnått arbetstemp?
no
144
nordicgym
Bmw 323 cab års 00
japp det var väl då den svajade mest, då den fick upp tempen, men hände ibland att den svajade när den var kall.

men efter att jag fixat tomgångsmotorn så fungerar det :-)
Ev
15
Evelius
Bmw 320, e36 -96
Hej!

Jag har exakt samma problem som dig på min 320 -96.
Då tänker jag oxå prova att antingen byta eller rengöra min tomgångsmotor :) min känns oxå seg i acc som du säger, värst när den är kall, sen vet ja inte om jag inbillar mig men när det är ca 10 liter kvar i tanken så går den bättre. Men ska prova byta lmm oxå så får vi se :)
no
144
nordicgym
Bmw 323 cab års 00
idag böt jag böt jag mina packnigar till vanosen, gjordes på ca 3.5 timmar då jag varit i sär med ventilkåpspackningen ett par gg tidigare så det gick fort. men har fortfarande felet att den känns svag och tvekar vid acc så kan någon tipsa mig vart jag ska felsöka nu?

323 cab E46
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.