AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.495

Fint kundbemötande av Schmiedmann...

Roffa1
Måste medge att jag är mäkta imponerad av det utmärkta kundbemötande som personalen hos Schmiedmann helhjärtat ställer upp med för mig som kund. Beställde tidigare en sats med Schnitzer textilmattor. När mattorna senare mottogs av mig, så motsvarade de ej tidigare uppgift om hur de låstes fast mot golvet med kardborrelås. Påtalade att jag vart lite besviken över detta faktum. Då blir jag först erbjuden att kostnadsfritt få lämna tillbaka mattorna som de lagt ned både tid o arbete på att beställa hem från Tyskland och om jag känner att jag kan acceptera mattorna som de är, så erbjuder de mig ett presentkort i butiken på 500:- Allt för att göra kunden helt nöjd.

Här har verkligen många av BMW:s återförsäljare mkt att lära vad det gäller kundvård samt kundservice.

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Låter fantastiskt. Tycker det är bra att man som kund inte bara påtalar negativa upplevelser.
Bra Roffa1

//Stefan

Mina bilar:Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Mer av detta! Ibland blir det lite för mycket negativt här på forumet om bilhandlare och annat. Alla gör fel, men det är skillnad på hur man löser problemet. Här fick vi ett bra exempel.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Bra inlägg!

Håller med Mixtus, jag har inga problem med att det blir fel någon gång när man tar sitt ansvar och löser det på ett smidigt sätt utan diskussioner.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Har aldrig råkat ut för produktproblem hos Schmiedmann, men jag kan skriva på ang deras kundservice. Anmärkningsvärt tillmötesgående personal, två tummar upp för killarna på Schmiedmann!
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Kan bara hålla med om att Schmiedmann är trevliga och gör allt för att kunden ska bli nöjd. Har ställt många konstiga frågor mailledes till dom och alltid fått mycket snabba konkreta svar. Snabba leveranser med.

Niklas

Fransosen
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Kan bara instämma.
Har alltid varit nöjd med affärerna man gjort med dom.
Dom har fattat hur man driver ett företag.
Det kan kosta att göra en kund nöjd, men i andra änden får man med all säkerhet denne att handla fler gånger, och en massa positiva kommentarer.
Som detta tex...

"Det kostar att ligga på topp"

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Lite tjatigt men även jag instämmer! :) Fick problem med beställda delar som inte är Schmiedmanns fel, inga som helst problem med att ordna detta!
Alla tummar upp!

Alpina B8 Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
....lite kritik också.
Dom är mycket svåra att få tag på per telefon. Som tur är så har jag ett direktnummer till en av säljarna :-)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det kan ju skilja sig dag till dag så klart men vid de tillfällen jag ringde så var det inga problem att komma fram!

Alpina B8 Länk
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
"Dom är mycket svåra att få tag på per telefon"

Jag ville egentligen bara meddela att vi känner till problemet med lång telefonkö det senaste och det beror egentligen på att vi dels haft väldigt mycket mer telefonsamtal än vanligt.
Vi har nyanställt men det tar ett tag att komma in i det och få ett bra flyt på det så att säga.
Men nu bör det inte vara några problem att komma fram (med undantag för måndagar klockan 9:00) =)

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Nu har jag suttit i kö i Er växel i 20 minuter,ingen höjdare precis.Samarbetar Ni med Försäkringskassan också?
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Och där har det gått en halvtimme,tack för kaffet....
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Testade att lägga på och ringde upp igen,då kom jag fram.Skönt.
Mindre skönt var svaret jag fick på min order,som beställdes i söndags kväll.Sakerna hade inte dykt upp hos Schmiedmann´s,kanske dyker upp i morgon med lite tur.Alltså har jag sakerna tidigast någon gång nästa vecka.Oavsätt att sakerna är billiga är leveranstiden knappast acceptabel,och kommer i fortsättningen beställa från "dyrare" konkurrenter,men få sakerna nästa dag.Tyvärr!
Jag instämmer med dom som anser att Schmiedmann ger mycket bra service till sina kunder - tummen upp!
Ang leveranstider, så beställde jag nya bromsok till min 520 i juni från schmiedmann, för jag tänkte jag skulle byta innan försäljning, då jag köpt en annan BMW.
Jag avbeställde de i början av september då jag inte hört nånting från företaget på deras initiativ. Inte OK.

Detta är inte första gången leveranstiden är över 40 dagar på en beställning från dom, så jag kommer nog att låta bli att shoppa där, om det inte är absolut nödvändigt.

Den gången sakerna kom ralativt snabbt, så fick jag en vit sidoblinkers till en E39 och en till en E34. Jag hade ju beställt ett set med två blinkersar till E34. (alltså inte två set, utan en höger och en vänster blinkers..) Detta löstes smidigt, och fel kan ju hända.

Jag brukar ha tålamod, men som sagt, detta är inte OK. Personalen dock korrekt när man hör av sig till dom.

--
Markus
En bättre strategi kanske är att beställa när man behöver något, och avbeställa varje gång man tycker det tar för lång tid, i förhållande till "förväntad leverans" som står i lagersaldot på hemsidan.

Så gör jag nog, så får schmiedmann en chans till att bättra på sin kundnöjdhet hos mig.

--
Markus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.