|
|
|
|---|---|
|
Kikar runt på nätet efter original M3 E92 18-tumshjul, style 260M (artnr 36102283751) och det verkar som om det är olika tillverkare av fälgen. Vissa är märkta med BBS och artikelnummer etc skrivet i runt om centrum på insidan medan vissa är BMW-märkta och har all info på centrum på baksidan. Se mina bilder. Länk Tacksam om någon kan bekräfta om det är så. | |
|
Det finns två olika varianter av dom fälgarna, dom ena heter 260m och dom andra 219m. Till utseendet är dom i mina ögon likadana, det enda som skiljer är att offseten på bakhjulen är 29 istället för 23. Kan det vara så att det är olika tillverkare på 260m och 219m? |
|
|
Ser nu på realoem.com Länk att artikelnr på 260M och 219M är samma!? bakhjulen har 36102283751. Dock står det ET23 på alla (framhjulen har ET29), 219M finns f.ö. i silver också enligt sidan. 219M var väl till den amerikanska marknaden? Ingen som har 260-fälgar på sin M3:a? |
|
|
Ok mitt detektivarbete fortsätter :) Har kommit fram till följande. 219M gjordes för US och är lik 260M men har bredare ekrar mot fälgkanten. Ekrarna "vrider sig" i mot centrum. Centrumdelen är mindre. Se mitt bifogade bildkollage Länk Min slutsats är att 219M är märkt med BBS och har infon i en cirkel runt centrum Länk 260M är den med märkningen på centrumdelen, ej märkt BBS, enbart BMW Länk Btw. Replikorna på dessa fälgar har oftast M-logon på fel eker bredvid bulthålet. Varför jag forskar i allt detta är för att jag köpt en uppsättning 260M inkl Michelin PS2 och vill försäkra mig om att de verkligen är äkta vara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.