AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.885

Vem vet något om AutoPerformance Sweden AB i Vellinge?

Hej
Ny på forumet.
Någon som vet hur seriösa AutoPerformance Sweden AB i Vellinge är?

Funderar på att köpa en M3:a.
Funderar på 2008-2010-års modell med manuell låda eller DKG-låda?
Ni som har denna bil vad rekomenderar ni för låda?
Tänker bara köra på bana ett par gånger/år på prova på-träffar.
En av få seriösa handlare.
Mr
218
Mr. P
Mercedes-Benz E 220 T Cdi AMG-pkt, S213 årsm.2017
Jag har aldrig köpt någon bil av dom, men hade absolut inte tvekat att göra det efter att varit där o tittat, känns väldigt seriöst, och de bilar som fanns när jag var där såg ut att vara i ett utomordentligt skick, enda minus är kanske en något optimistisk prissättning på en del bilar!!
Lycka till vad det än blir!!

PS: Har för mig att Kvällsposten hade ett reportage därifrån, kommer dessvärre inte ihåg när det var DS

Egentligen borde ALLA köra BMW!
Mr
63
Mr_Dobermann
Bmw 745IA E65 -02, Saphirsvart, 10,5 x 22´ x 4.
De säljer säkert bra bilar men de säljer även totalsmällda bilar som blivit "reparerade"... Jag vet.

Kimmen.
Har du något konkret fall att komma med?
Mr
63
Mr_Dobermann
Det kan du ge dig f...n på.
Köpte själv en bil där för ca 2 år sen, som dom rent ut sagt ljög duktigt om.
Den bilen hade varit TOTALsmälld... Men lagad. Men ingen av säljarna erkände detta, trots att dom visste det(Fick jag veta senare).
Sen har dom även haft en del Ferraris med MYCKET tveksam historik.

K.
Hur blev detta bemött då av Autoperformance? Var lagningen professionellt gjord? Fick du ersättning eller bilen återköpt?
Bor inte långt därifrån och har varit där många gånger. Mitt intryck är precis som beckis, dvs seriöst. Helt i klass med Påarp dock har de inte mycket BMW. De har hållt på några år och med tanke på bilarna de haft i hallen och de förmedlingsuppdrag de utfört skulle jag absolut vågat köpa bil av dem, dock skall givetvis historiken kollas så noga som möjligt som ju gäller alla importbilar.

Är också nyfiken på Mr_Dobbermans case om hur AP hanterade detta och hur lagningen var gjord.

Har kontakter på MLA i Danmark (Aukt Lamborghini och Porsche center Sjælland) och jag vet att de utför många av service/reparationerna till AutoPerformance bilar. Om Dobbermans bil har varit reparerad där skulle jag inte vara bekymrad, mer än av vetskapen att den varit smälld vilket är jäkligt trist.
Mr
63
Mr_Dobermann
Så länge jag hade bilen så var den okej, MEN att inte berätta för en köpare att en bil varit totalsmälld, och jag menar då TOTAlsmälld, ja det är ganska ruttet...
Fick reda på allt om bilen när jag sålt den. Köparen ringde då till mig och började anklaga mig för att ha lurat honom. Gick till botten med detta, ringde AP men de försökte "förklara" läget på ett ganska nervöst sätt, men bilen i fråga var tydligen reparerad av någon på Auktoriserad Verkstad, på ett "korrekt" vis.
På senare tid så har företaget sålt en Italiensk Häst som jag renoverat och gjort i ordning seriöst, dock så skrev AP i sina annonser att bilen hade andra specar än vad som var sanning...
Så AP är en firma jag aldrig mer köper bil av iaf.

K.
Vad för bil var det du köpte som var smäld?
Var det 355:an du hade renoverat som dom hade för ca 1 månad sen?
Jag var väldigt sugen på denna bil nämligen men i slut ändan tyckte
jag att det är nog en annan typ av bil jag letar (tyskt) börjar på P slutar på E
Är i det träsket redan!!!!!!!!!!!!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Om jag förstått Mr_Dobermann rätt så har han utfört jobb åt denna firma, han jobbar eventuellt med bilrekond, eller så har han gjort nåt större arbete?:

"Säljer en Motorvagga/Servicevagn till Ferrari 355 Subframe/Motorpaket ...
www.blocket.se/.../Ferrari_355_Motor_Servicevagga__Div_Delar_31130335.htm?"

Länk

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.