|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
jo jag undrar om någon har köpt bmw performance avgassystem på en 335 och om ni är nöjda med ljudet från det? jag kör med golf tee mod (tror ja det kallas) o lite mer låter han ju nu. men vill gärna ha lite mer gott ljud. rekomenderar ni det eller kan ni ge råd om något annat avgassystem? Tack. Mvh Jonis | |
|
Någon mer som har installerat ett performance avgas på sin 2.0d och kan beskriva mer kring vilka skillnader det är ljudmässigt? When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Performanceljuddämparen till en 335i ger ett riktigt trevligt ljud. Sportigare och mer högfrekvent än många eftermarknadssystem som gärna vill låta väldigt dovt och burkigt. Personligen gillar jag lite gällare, raspigare och vassare ljud och det är precis vad ett PE ger dig. |
|
|
Skulle gärna ha ett men tror det skulle vara svårt att förankra med "regeringen". Tror det är låg förståelse för värdet med kittet där. Finns det några risker med golf tee mod? Inte skadligt för motorn på något sätt? (ursäkta dum fråga men jag är inte så bra på motorer) Det var väl att man rycker ur kontakten inne i första förbandsluckan som stänger ena ventilen på ena avgasröret vid låga varv. |
|
| Vad kostar performance systemet till en 335i? | |
|
marnilss: Till E90 kostade det 17.525 kr när jag kollade för ett drygt år sen. |
|
|
HyperJonis, ta en titt på de olika systemen på youtube. Om du är beredd att betala för ett PE är det även värt att snegla på Akra. Även Eisenmann sport ger dig sannolikt det ljud du letar efter. Om du vill se en stor effektökning och få ett härligt ljud på köpet så lägg pengarna på okattade downpipes, stor IC, DCI och COBB istället. Får du monterat och klart för en mindre peng än ett OEM PE - värt att ha i åtanke. |
|
| Såg nu att tråden skapades 2011 och att Mahhbechh valde att bumpa upp den gamla tråden... | |
| Wow, 17525:- var riktigt saftigt. Blir svårt att övertyga mig själv att det behövs ;) | |
|
Vet någon om PE dämparen till e93 passar till min e92a? Jag har tittat på detta Länk Angående okattade DP, drabbar det utsläppen? Eller klara bilen besiktningen? Vart hittar jag i så fall ett par sådana? |
|
| Jag kollar också på att beställa detta till en ny M135i, OM det nu blir en beställning.. Någon som har erf av systemet till den modellen? | |
|
OB: Det var inte jag som bumpade tråden. Thuveson: Det passar. Jag själv kör med en ljuddämpare från en e93. Okattade pipor påverkar naturligtvis utsläppen, men din bil kommer att gå igenom besiktningen ändå förutsatt att de bakre katalysatorerna är tillräckligt varma. Du hittar dom på exempelvis ebay. |
|
| Mahhbechh. Tackar! För att byta DP, behöver man göra några modofieringar på originalsystemet? Exempel kapning, eller hur veter det? "Ja har inte en aning" | |
|
Eller byter man bara original dp o ersätter de med catless dp? Vad är ett rimligt pris för ett par. Har googlat lite o priserna varierar ganska mycket The sound from a big M :) |
|
|
Generellt gäller att delar passar E92/E93 resp. E90/E91. Sorry Mahhbechh, ett tag sedan inlägget gjordes nu dock. Det är bara att plocka av original downpipes och ersätta med de nya okattade. |
|
|
Jag pratade med Markus på Millway om att byta slutdämpare " bmw PE" o trycka dit ett par okattade DP. Han var tveksam till besiktningen, ska jag behöva byta inför varje besiktning så blev det inte lika intressant. Men han lovade inget, det var mer hans spontana reaktion. Jag är mer inne på att bara byta slutdämpare, blir jag inte nöjd efter det så får det bli nya DP The sound from a big M :) |
|
|
Finns det en skarv på orginalsystemt om man vill byta till en performance-slutdämpare? Eller måste man såga av orginalsystemet? Funderar på en sån till min 130... /Jonas |
|
| Besiktning klarar du med de två bakre kattarna kvar, dvs. går bra att köra med okattade downpipes. Vi är många här inne som gör det. Har inte själv behövt hälla i något extra i bränsletanken men visst kan man bättra värdena genom att hälla i ksprit/lite etanol om det skulle behövas. | |
|
OB Jag tackar för svaret. Kan jag motivera ett par nya dp hos regeringen så blir det de! Men vad är ett rimligt pris att betala?? 500-1000$ eller? :) The sound from a big M :) |
|
|
OB Jag tackar för svaret. Kan jag motivera ett par nya dp hos regeringen så blir det de! Men vad är ett rimligt pris att betala?? 500-1000$ eller? :) The sound from a big M :) |
|
| Var dte ingen som hade erferenhet av detta till M135..? Systemet kostar ju ändå 11.475:- till den här modellen, vad får man för det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.