|
|
|
|---|---|
|
Jag har upptäckt ett läckage under bilen där de droppar glykol; Innan så var temperaturen på bilen alltid strax innan mitten och nu jag tror jag har lokaliserat problemet; Först trodde jag att de läckte från kylaren men när jag tittade noga så var det högre upp: Bild1(översikt): Länk Bild2(Där läckaget sker): Länk Under den andra pilen på bild 2 så droppar det, min fråga är, ska "pil 1" bytas, dvs den där triangel formade svarta plattan? och isf vad heter det? jag var inne på mekonomen men de hade inte den blekaste aningen vad det heter. | |
|
oj länkarna ovan fungerade inte: Bild1: Länk Bild2: Länk |
|
|
Nu är jag inte säker på 4:orna, men det bör vara packningen till termostaten som gått. Där du ritat bör termostaten sitta innanför. Sök annars lite själv här Länk Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| enligt realoems så heter det axialpackning, dvs packning till termostat men de var inte lätt och hitta på internet..hur gör jag? | |
|
Nu har jag inte ditt reg nummer, men sökte till min egen och på Mekonomen kallar de den för Termostat packning. Fyller du i ditt regnummer på Mekonomens hemsida bör du finna den under kylsystem. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Är det den packningen du behöver? Tänkte mest på om du endå ska rota där, så kanske lika bra att byta termostaten samtidigt, så får du packning med tror jag. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Vet inte priset till din, men var ett jäkla pris på termostat till min 627:-. Du får kolla och se till din bil. Har själv 6:an Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Jag kollade på mekonomen och ja hittade termostat med packning kostar 400 kr. Lika gärna och beställa hela paketet. Får väl hoppas de löser problemet , mitt reg nummer: kmd 965. Tack all hjälp | |
|
Okej. Hoppas det löser sig för dig. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
hej..Den triangel formade svarta plattan som du beskriver är inte termostat hus vet inte vad den heter..Termostaten sitter under den svarta plast kopan och är i ett stycke,termostat och hus i plast.Den sitter under den nedre kylarslangen till toppen och den kostar 400 på mekonomen kr. Den läkan du du har lagar du lättast med packning på tub.ellr köp ny på Bmw kan inte kosta många slantar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.