|
|
|
|---|---|
|
Tjena ! I jakten på mera effekt började jag fundera över vilka motorer passar direkt i E30, utan större modifikationer? Hur är t.ex med M50; den borde väl gå direkt med fästena men hur är det med växellådan, är den samma som E30 orginal? Vilka andra förslag har ni? Tacksam för svar. \\kajje "Går det inte med våld, så går det med mer våld. Går det inte med mer våld så går det sönder." | |
|
Vad är större modifikationer för dig? Jag har sett byggen med S50, S52, S38 och t o m V12:an (!!!) monterad i E30. "Bygganvisning" för montering av S38 finns på www.e30.de där även bilder på de andra ekipagen finns! S50 = M3 3.0 S52 = M3 3.2 S38 = M5 (R6) Denna finns ju dock som bekant i olika storlekar. |
|
|
M30-motorn på 3,5l går att pressa in(efter lite bearbetning av torpedväggen dock och en elfläkt framför kylaren);), denna installation har jag i min Alpina B6 3,5;a. Även Hartge har gjort en nästan identisk installation med sin H35-modell, den har dock några fler hk än B6:an(260 mot 254(kat) har jag för mig). Mvh Micke t/ 520-92 B6 3,5-89 |
|
|
M50 passar på din låda. Liksom S50, M52 och S52. (Dock ej M30 och S38.) Det som inte passar rakt av är oljetråget. Iaf inte på S motorerna. Och elhärvan givetvis... På S50 ryms inte grenröret riktigt heller. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.