AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.617

M5 E61 Touring-08 till våren, vad kan de vara värda?

ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Vad tror ni man får för en Svart/svart Touring -2008 till våren?
Väldigt utrustad i toppskick med utökat merino skinn, aktiva stolar, head up m.m. (kan inte komma på något den saknar).
4000 mil och inte en skråma, nya däck om bromsar runt om, både sommar och vinterdäck.

Väldigt tacksam för svar/kommentarer på detta, så tack på förhand!
Ca 400-450.000:-
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Tack, är det nere på den nivån verkligen? jag läste en vettig tråd om att touringen kommer stå sig betydligt bättre då den inte kommer i nästa utförande (F10)?
Jo
211
JockeX
Touareg
Låter på tok för lågt i mina öron. Om det stämmer så kanske det är dags att uppgradera...
I Tyskland får man en idag för 425.000 kr

Länk

och i Sverige finns det endast -07:or, en för 459.000kr

Länk

När det gäller tyska vagnar så är ett bra tips att kolla produktionsdatum. Denna är ex. vis tillverkad 2007, april vill jag minnas, men man tror lätt att det är en 09 när man ser på första reg. datum Länk

/Anders
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Med Känsla: Bra tips. Hur/var kollar man produktionsdatumet i annonserna på mobile, om det ens går?
Du ser dem oftast inte i annonsen, du måste be om specen på bilen. Är det en korrekt spec från BMW så står alltid produktionsdatumet där.

/Anders
Den sista sedanen ser väldigt trevlig ut. Hoppas du får njuta lite av din M5 till våren innan den säljs Med känsla.

Mvh Philip
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

400-450' är något lågt för en välutrustad 08:a på 4.000 mil, tror säkert det går att gå uppemot 500' för denna om historiken är som den ska. Prisskillnaden (bägärda priser) mellan Sverige och Tyskland på M5:or är just nu ganska stor så vi kommer nog att se en justering neråt här i Sverige. Går ju att köpa faceliftade PremiumSelection bilar i Tyskland för en bit under 400' i Tyskland medan många här hemma annonserar sina 05:or för över 400'

Den FinnUbbe länkar till har varit till salu länge och den saknar bl a Panoramataket men det är säkert något annat som gör att den inte blivit såld.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Med känsla: kommer du ihåg den fina Touringen du kollade upp som tyvärr hade varit rejält krockad? Den låg ju länge ute för 44,8' €, sen försvann annonsen men nu ligger den ute igen för 48,8' €. Man undrar vad tanken är med denna strategi...

___
//Ulf
Låter lite läskigt Ulf att man lagt ut den igen och fyra tusen euro dyrare. Märkligt när man ändå direkt talar om att den var totalsmälld och reparerad för 40000 euro om jag inte minns fel...verkligen märklig strategi.

/Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Med känsla: Visst är det samma? Länk

___
//Ulf
ja helt klart är det iaf samma firma och när jag kollar min mail så ser jag att det är samma nr på bilen i annonsen du länkade till som i "angebotsnr" som jag hade i mailkorrespondensen 2010-11-02: "

"Dear Sir,
thanks for your answer. It is the BMW M5 Touring. You should know, that we repaired a big damage in the front of the car, which was caused by a car crash. (€ 40.000,-).
Best regards
Peter Weitmann

It must have been this number Angebotsnummer: 009968"

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.