|
|
|
|---|---|
|
Har en 530 e39 med RDC som hela tiden indikerar inaktivt system och plingar. BMW i Uppsala (Novation) säger att det inte "går" att koppla ur:-( Läste i tidigare trådar om detta, att det går att avaktivera RDC med BMW scanner 1.4 Kan någon hjälpa mig med detta? | |
|
Hej NichlasH jag har ett BMW1.4 scanner som du kan få köpa MVH Hans |
|
| Stort tack till Silentium som hjälpte mig med RDCn! | |
|
Super att det det ordnade sig. Frågan är verkligen om inte BMW kan koppla ur det eller om de inte vill/får koppla ur det. ;-) Lite rörigt ändå med RDC, finns ju olika system, frågan är hur många det är som har systemet med sensorer i hjulen? Kanske ändå bara är ett fåtal, övriga RDC system tror jag är betydligt billigare att hålla i drift. |
|
|
NiclasH: Du har inte lust att berätta hur de gjorde för att deaktivera detta på din bil? Det finns garanterat många här (inkl jag) som gärna vill veta hur man får bort varningen från detta skräpsystem med sensorer i hjulen. |
|
| crli9194: Länk | |
| Tack för svaret mats_epost. Synd man inte bor i hufvudstaden bara :) | |
| Annars kan du ju skaffa BMW Scanner 1.4 själv om du nu har en bärbar att tillgå. Användartips för att stänga av RDC kan du säkert få från Silentium. | |
|
Silentium hjälpte mig med BMW scanner, bara att koppla in och bocka av i menyerna vilka funktioner man vill ändra. Tyvärr gick det inte att koppla ur Ice warning (om yttertemp sjunker under 3 grader C). Jag tror nog att BMW kan koppla ur RDC om de bara vill. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.