AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.498

Nyinköpt 530ia, uppgradera stereo.

no
24
no-silence
325iA E90 -05
Hej
Idag har jag köpt mig en 530ia touring. Än så länge väldigt nöjd med kärran!

Dock så har bilen den klart sämsta stereon man kan tänka sig.
En Business CD. Grattis BMW ni lyckades göra så att alla högtalare låter som ett mellanregister.

Jag vill ha möjlighet att kunna ansluta ett USBminne/mp3. Hur går jag tillväga? Var ska jag köpa? Jag vill inte byta ut originalenheten eftersom den ser proper ut, och funktionerna i ratten är nice.

Jag hade tänkte att ansluta min aktiva bas via högnivå på bakre högtalare, är det något man skall tänka på?

Vilka dimensioner är det på dom främre högtalarna? Finns det några högtalare som ni rekommenderar?

Var vänlig och inte svara "använd sökfunktionen" om det inte finns en specifik tråd som är super.
no
24
no-silence
325iA E90 -05
Glömde skriva att det är en E39 från 2001
no
24
no-silence
325iA E90 -05
Okej nu behöver jag hjälp från en vänlig själ....
Jag har ikväll försökt monterat min aktiva bas, hittat remote kabeln Check, + och - på batteriet Check.

Men jäääklar, var får jag tag på högnivåkabel. Högtalarna som sitter i taket verkar vara limmade? Jag har också försökt demontera för att komma åt vänstra stolpen, men utan resultat. Kan någon förklara hur jag ska bära mig åt?

Jag har dessutom sökt runt på forumet galet länge utan att få reda på exakt var högtalarkabeln går på en touring....
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
Jag köpte en dension gateway 300. Plug&play, funkar klockrent! Tar ipod och usb, visar all nödvändig info på skärmen och styrs även via rattknapparna.

Takhögtalarna är bara att skruva lös och släppa ner.

Framhögtalarna är 5,25:or. Jag stoppade i ett MDS FC5-kitsystem och är mer än nöjd! Mycket prisvärt!
no
24
no-silence
325iA E90 -05
Det känns som högtalargallret är typ limmat och sitter som berget. Någon bra tips på teknik så man inte pajjar något....

Hur lyckades du dra kabel ner till baslådan/slutsteget, demonterade du taket då eller?

=)
no
24
no-silence
325iA E90 -05
Jag svarar på min egna fråga ifall det kommer upp i framtiden för någon annan.

Man får lossa hela högtalarskyddet (tag ej "högtalargallret"). Med lagom våld så är det veck. Sedan drog jag högtalarkabeln under tygtaket bak mot bakrutan, för att sedan gömma kabeln i listen ner mot reservhjulsbaljan. Gömma kabeln var den enkla biten.

Nu låter iaf stereon riktigt hyggligt!

Il
56
Iloper
530i Touring -03
VArför använde du inte lågnivåutgången som går till slutsteget, eller har inte alla bilar kablar dragna till detta slutsteg?

Se denna länk: Länk
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
Iloper: Det är de kablarna han kopplat in sig på. Bara det att han gjort det i andra änden av dem. De är egentligen inte "riktiga" lågnivåkablar eftersom signalen redan gått igenom en förstärkare och i många bilar går direkt ut till högtalarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.