AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.126

Tuffa bussningar till bakvagn M3 E36

Jag har nu fått ansvaret att preppa långloppan inför året säsong och har insett att bakvagnbussningarna är lite halvdana.

En länk så ni fattar vad jag menar :)
Länk

Det handlar om nr 2, 3 och 4 på höger sida och endast nr 2 på höger sida som glappar och slamrar. Finns det något alternativ eller är original det bästa?

mvh

/Micke

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jag skulle säga att original är bäst om du vill ha kvalitet och fasta bussningar.
vill du ha styvare är ju powerflex ett alternativ men de har en tendens att spricka på bankörning har jag hört..

BMW ownz
Jag fick tips om www.millway.se så där verkade det finnas seriösa grejor.

Men någon om vet hur det är med bärarmsbussningen? Det verkar finnas två modeller, "normal" och en ledlagervariant. På bilen sitter det nu en ledlagervariant och montera en helt stel standardbussning där kanske inte är att rekommendera?

StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Orginal"
Var själv och köpte länkarmsbussningar till min M3:a, (nr 4).
Dom kostade 495 kr för hö och vä på Bmw.

Priset är försumbart med tex mekonomen. Sen vet man också att det passar utan problem. Inte roligt att riva bakvagnen och inse att prylarna har dålig passform eller inte passar alls. Sen vill jag gärna ha orginal i bakvagn och framvagn...i hela bilen faktiskt. Jag tror man tar igen det i långa loppet. Samt det inger mig en trygghet att ha originaldelar.

//Stefux
Sunda priser iaf på originaldelarna, men det här är ju en bil som går ungefär 6x8h om året i full rulle. Så att bussningarna rör sig så lite som möjligt är av högre prioritet än att det finns någon komfort eller lång hållbarhet (iofs vill man ju inte byta dem efter en säsong helst). Men vi får se vad det blir för lösning.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.