|
|
|
|---|---|
|
har bytt koppling på min tds och hade lös slavcylindern från rörer och när jag satte ihop allt igen och skulle lufta men nu får jag inte upp något tryck förutom längst ner i botten av pedalen :/, de kommer inge mer luft och fyller på eftersom så de inte kommer in luft. någon som har en ide? de är inget lekage vid packningen eller så, allt är helt tät. | |
|
Kopplingen är inte helt lätt att lufta ur. Försök med följande. Det behövs 2 personer, ca 0,5m plastslang, fast nyckel till luftnippel på bromsoket, bromsvätska samt en träkloss. Montera slangen på slavcylinderns luftnippel och lossa nippeln. Sätt fast nyckcel och slang på vänster främre bromsok. Sätt träklossen på golvet under bromspedalen så att pedalen inte går ner djupare än max bromsning. I annat fall riskerar du att riva sönder tätningen i bromscylindern. Större risk med ökande miltal. En person sköter bromspedalen och en sköter luftnippeln på bromsoket. Upprepa dessa moment Lossa-Bromsa-Stäng-Släpp upp tills vätskan i slangen är luftfri och det inte längre kommer upp små luftbubblor i bromsvätskebehållaren. Håll koll på nivån. Stäng båda luftnipplarna och kolla hur kopplingen känns. Glöm inte att kolla att bromsen känns ok innan du kör med bilen. Om jag minns rätt så sitter slangen från huvudcylinderrn i överkant på slavcylindern och luftnippeln i nederkant. Inte lätt att få bort luften då... Med den beskrivna metoden här ovanför så trycker du ut vätskan med luft upppåt till behållaren via huvudcylindern. //Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.