|
|
|
|---|---|
|
För 3 år sedan köpte jag en 540 svensksåld som hade gått 17000 mil. Efter ca 10 mil rasade växellådan (25,000:-).efter det tog det ca 5 mil innan generatorn gav upp (12000:- inkl montering. För ett år sedan köpte jag en SAAB 95 Aero-00 svensksåld 17000 mil och efter 4 mån gick generatorn sönder 10000:- inkl montering. För två veckor sen köpte jag en importerad 740-99 med 24000 på mätaren och idag gick generatorn sönder. Har någon vart med om något liknande eller har några reflektioner får ni gärna skriva en rad. | |
|
Idag ringde verkstaden och bekräftade att generatorn var trasig. Den skulle kosta 10,300:- exkl byte. Jag hittade en på en skrot i skövde för 2,500:- +frakt. |
|
| Det är ju just runt dom milen som saker har en tendens att gå sönder tyvärr | |
|
Kolla upp priset hos annan leverantör, låter ocker. Kolla www.schmiedmann.se som gör reklam på denna siten. |
|
|
Finns det ingen som erbjuder utbytesgeneratorer som renoverats? Det borde vara billigare än det BMW (?) erbjuder men samtidigt tillförlitligare än begagnat från skroten. |
|
|
Frej bildelar kanske kan hjälpa dig? Länk MVH Andreas |
|
|
Frej är bra. Jag bytte min vid ca 17000 mil. Vid 22500mil var det dags igen. Tror att den kostade ca 3500:- hos Frej Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
| Frej kanske är bra men håller inte generatorn mer än 5000mil så är det kanske inte bra grejer han säljer eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.