|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Jag tänkte göra ett "extra" oljebyte nu i helgen. Det är ca 1600 mil sedan förra bytet (Inspektion II) och det är två gröna lampor kvar på serviceindikatorn. Om jag har fattat rätt så går indikatorn efter förbrukat bränsle i intervaller av 2500 l mellan de olika servicetillfällena (Insp. I, oljeservice, Insp. II, oljeservice...osv.) Om jag gör ett extrabyte innan denna förbrukning uppnåtts, skall jag då nolla indikatorn, eller skall jag vänta till indikatorn (efter 2500 l) indikerar oljeservice, göra ordinarie oljebyte och sedan nolla indikatorn? Om man nollar indikatorn efter varje "extrabyte" känns det som om de stora inspektionerna blir väldigt mycket tätare än normalt. Eller har jag missuppfattat allt....? Hur gör ni andra....? Mvh Olle D | |
| Jag nollar inte vid extrabyte. Byter olja varje 1200 mil men låter indikatorn vara. Nollar när den börjar på att varna. | |
|
Hej, jag noller inte heller. Återställer alltid serviceindikatorn vid ordinarie service. Mvh H |
|
|
Ok, tack för svaren. Jag väntar nog också med att nolla till den ordinarie servicen då...! Mvh Olle D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.