|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en coupe 2011, med m-chassie, tänkte ev sänka den lite till våren. Vad tror ni om H&R sänksats, 50 fram 25 bak, Skulle det bli för mycket eller ingen skillnad alls? Problem vid rattutslag ? Tacksam för lite input samt ev andra förslag. | |
|
Tycker du 50mm är lite? :)) Personligen tycker jag M-chassit räcker, men hade kunnat tänka mig sänka 10 mm till utöver de 15mm som den redan är sänkt....men 50mm är i råaste lag. Din bil, ditt val, själv tycker jag det ser förjävligt ut med råsänkt bil....speciellt helt flång ny |
|
|
tja, du kan ju fundera på coilovers. KW V3 har bra rykte. Med dessa kan du höja och sänka efter tycke och smak... samt få förbättrad väghållning på köpet. Kolla här Länk eller här Länk "Slammar" du bilen 50 mm så se upp för vägbulor, tjälskador, igelkottar och annat som inte har på vägen att göra! |
|
|
Min BMW 325dM Coupe var sänkt med H&R's fjädersats som sänker 50/25. Kika på min garagetsida: Länk ser ser du hur det såg ut. Finns bilder med både 19" och 20" där. Tycker tvärtemot Bayer att det ser riktigt stiligt ut och ger bilen ett riktigt fett utseende. Däremot så ser det illa ut om man sänker "för mycket" men H&R satsen anser inte jag sänker för mycket. Jag åkte 2500mil med min bil. Och jag skrapade ALDRIG i underredet. Jag hade heller inga problem med att svänga. Allt flöt på 100% som att bilen var OEM. |
|
|
Jag kör med samma som Niclas. Gjort det i 6-700 mil utan problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.