AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
857

Pixelfel i klimapanel

Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Hej!

Vet att det skrivits mkt om pixelfel, fast framförallt i färddator och stereo. För min del är det i klimaplanelen. Temperatursiffrorna på förarsidan syns bra från förarplatsen, men inte sett från passargerarsidan. Det är egentligen inte pixlarna i sig som verkar vara problemet utan det ser mer ut som tryckskada på vänstra delen av displayen alternativt att kondens kommit in i displayen. I vilket fall som helst så irriterar det mig. Min fundering är om man ska vända sig till firma som lagar displayer eller om man ska köpa en annan panel via skroten. Om det är så att man ska köpa en annan panel. Hur är det med kompabilitet. Är det bara att byta helt sonika?

Bilen det gäller är e39 enl profil

Mvh Martin
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
har tyvär ingen lösning men kanske lika bra att köpa beg
Länk
mvh
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Enklast är att gå in på laga.se och leta reda på en från en skrot. Jag saknade en knapp på min panel och köpte från skroten för sexhundra ungefär om jag minns rätt.
Har köpt massor av grejor via laga.se och skotarna har verkligen fattat det här med internetförsäljning. Oftast skickar dom dagen efter.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Tänk om det gått att editera inlägg.
Då hade jag ändrat "skotarna" till "skrotarna" och sluppit skriva ett helt nytt inlägg.
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Det är alltså inga problem att slänga i en panel från annan bil.. Tänkte med programering och sånt.

Mvh Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.