AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
15.101

530d eller 535d? E60...

Sida 2 av 3
ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
njaa d vet ja ju inte riktigt hur d kan va... 335d har ju ändå 285 häst o ett jäkla vrid...
Men ja tänkte mest om man nu har ställt in sig på att köra 5 serien, kommer ja då bli besviken av att sitta i en 3 serie...
Villurski
3-serien är ju roligare och smidigare.
5-serien mer filtrerad och komfortablare. Det är ju en tung stor bil, med för- och nackdelar.

Jag gillade att köra båda. Tror du måste avgöra skillnaden för dig själv.
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Behöver du inte platsen för att lasta köp 3-serie.. har du barn osv köp 5 serie...
Verdi
janebrink,
Varför inte? Du kunde ju tänka dig 530d som är tyngre och svagare.

ps. Sluta med fjortisspråket. ;-)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Håller helt med föregående talare.
I går kändes t.o.m. 118d kvick efter att jag kört en Polo 75hk:)

Det bästa man kan göra är att gå ner ordentligt i effekt innan man får de nya kärran. Då kan man känna sig pånyttfödd igen under några dagar:)

En masserad 335d är kraftfull. Likaså nya 330d som Verdi är inne på.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Men frågan är om det är ett bra köp med en ny 330d som ändå är på utgående inom ett år cirka...

/Anders
Verdi
Med känsla,
Som jag förstår det så letar han begagnat. Dröjer ju minst 3-4 år innan det kommer ut begagnade ex av nya 3-serien till rimliga priser. E60/E61 har ju inte tappat så mycket på begmarknaden än så länge. (tror jag. :=))
Verdi
ps. VTech lovar 320hk på 245-hästarn.
ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
Fjortisspråk? Hur tänkte du där?!

Valet just nu står mellan en 335d tillverkad 11/2006, eller en 535d tillverkad 01/2006. Båda på 15000 mil. Båda till samma pris. Bra med utrustning o skick. Kommer nog sikta på 335d o ha 535:an som backup plan. :)

Verdi
Egentligen skit samma, men hur tycker du "njaa d vet ja ju inte riktigt hur d kan va." känns? :)
Verdi
Om du inte behöver utrymmet så skulle jag nog ta 335:an också. Lycka till!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
janebrink:
Gå på 335d. Du kommer inte bli besviken. Jag körde nästan 6000 mil med min. Roligare oljebrännare är svår att hitta. En underbar sleeper.

Lycka till:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
Haha jaaa du farfar... ;)

Jo ja ska nog försöka mig på 335an... Problemet e ju bara att få värdelösa Swedbank att plocka fram 19000 euro i kontanter... Men men.
ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
mmm ja e inne på det ordentligt!!! E vansinnigt trött på Swedbank just nu...
Jag frågade om dom hade någon expressöverföring som jag har hört att övriga banker ska ha, och fick då till svar att dom har en sådan, men den tar minst en dag för att gå igenom. Har för mig att Handelsbanken hade en som var betydligt snabbare va?
Va i kontakt med Swedbank ännu en gång idag, och guuuuuud va jobbig man verkar vara som kund som vill ha ut lite kontanter. Undrar om dom har bankverksamheten lite vid sidan av allt annat... Alltså vid sidan av att va dryga mot folk och förlora miljarders miljarder vid dåliga investeringar utomlands...
SÅ nu fick ja avreagerat mig lite. Förlåt för detta.

Vad har övriga banker för tjänster att erbjuda som underlättar ett bilköp utomlands? Helt offtopic min egen tråd, men ändå! :)
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Postväxel, lös in på forex.. Så har jag gjort en gång. Dock loosar man endel i växelkurs ist för mot banköverföring..

Blir det Italien eller?
ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
Hmm... Menar du att ja ska skaffa en postväxel här i Sverige hos min bank, o sedan gå till forex i Tyskland o lösa in den?

Tyskland blir det alltså. :) va för omständigt me Italien... Dock fan så mycke bättre utbud...
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Postväxel i sverige som du går till Forex i sverige med.. och får ut EUR i cash
ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
ookay. Men då går det ju lika bra att gå till Forex med Visakortet. :)
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Ta med kontanter annars, det har jag alltid gjort när jag köpt MC i tyskland.
Handlarna brukar tycka om det.
ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
Jo men det är ju kontanter vi pratar om...
Har precis försökt få ut kontanter från Forex, men när d gäller 19000 euro så vill dom ha underlag exakt vart pengarna ska gå till...
Jävla kontrollsamhälle vi lever i!!!
Så nu håller ja på att ringa pissiga Swedbank för att få dom att skaka fram valuta...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.