|
|
|
|---|---|
|
tjena ja skulle vilja sänka min 335 xi e92 är rätt så hög nu nämligen, typ 60 mm från däck till skärmkant. hur går man tillväga då, funkar det att byta bara fjädrar som är till m-chassi? elle vad rekomenderar ni? Mvh Jonis | |
| tror polarn kör kw version 3, kan du ju välja sänkningen som du vill. Väldigt fin i chassit jämfört med innan. | |
| Är inte den fyrhjulsdrivna varianten känslig för felaktigt vinklade drivaxlar/drivknutar? | |
|
Här har du all info du behöver Länk |
|
|
Välj gärna en moderat sänkning fram som inte belastar drivknutarna för mycket... Mvh |
|
|
tack för era svar! ja kollade lite på länken som du skickade carleeB2 och kollade sen på H&R o såg en sänkning som gjorde 35 fram och 20 bak. men blir det toklågt tror ni? för jag funderar på att köpa breyton race gts 19 eller 20" tänkte så dom inte skrapar i o bråkar för mig.. men den sänkningen var ju endast fjädrar o det borde nog bli bra för ja tycker det är rätt bra väghållning i bilen redan nu. vet någon om det är svindyrt att få så man kan höja och sänka bilen via hydralik om man ska köra in på höga infarter och så? oj många frågor men hoppas ni hänger med :) |
|
|
Skulle börja med att köpa de hjul du vill ha och se hur det ser ut utan sänkning. Tycker inte det krävs sänkning på bilen om du har 19". /Anders |
|
|
Kolla in min bil, den är sänkt typ lika mycket Länk Jag tycker absolut du ska sänka bilen iaf. i fram, gör SÅ mycket för utseendet. |
|
| mh jag tittade på din bil carlee och det var ju en riktigt fin sänkning på din!! kan nog bli lagom. men hur mycket är det utrymme är det från backen upp till din frontspoiler? visserligen har ja m fronten på min men den kanske är rätt så lika mot din front? har du problem med att den skrapar i o så? | |
|
Jag har inte mätt markfrigången men kan tänka mig att det är en knapp decimeter i fronten. Tycker inte att den tar i så mycket i fram, men den har ju rätt lång hjulbas så under kan det ta i ganska lätt om man inte kan körtekniken ;) Men i det stora hela funkar det bra. |
|
| Okej ja det är ju rätt lågt det :) mh ja hade en Volvo s60 innan som oxå var rätt så låg, så man får åka snett över gupp och liknande. Har du spacer platter på dina hjul? Elle är det 34 i et? För ja tycker att dom följer bilen fint tycker ja. | |
|
Ja precis man får tänka till lite när man ska köra ner i garage och så. Mina fälgar är tillverkade för e92 så det är et35 runt om inga spacers, dom är snart till salu om du är sugen :) |
|
|
Okej ja men det låter ju bra då vet ja att det blir fint med 35 i et. Ja dom är fina dina fälgar men ja har rattat in mig på breyton race gts dom är riktigt fina :) så dom får det nog bli. Du har väl 19" nu? Vad skulle du rekomendera 19" eller 20"? Det är ju maffigt med 20" men blir ju så låg profil så är väl lätt att få bulor i fälgarna tyvärr. |
|
|
Det brukar va tajt att få plats med 20" utan att rulla skärmkanterna i bak men om du håller dig till 9,5x20" och 265/25/20 däck så borde det gå. Men komforten blir nog lidande ;) |
|
| Jasså typiskt för dom som ja vill ha är 10" breda bak, så då kanske man måste valsa kanterna. Mh jo det är nog sant hoppigt o stötigt. Det var det med 20" på min s60 som ja hade innan. Men snyggt var det ;) hehe | |
|
Sänk bilen och kör med 19 tums. Det blir snyggast. |
|
|
Det går att få dit 10x19" utan att modds skärmkanterna så det går säkert att få dit 10x20" me men jag håller med Sevak 19" + sänkfjädrar kan inte bli fel :) |
|
| Okej ja men det är ju jätte bra att få så många synpunkter och tips, ni som redan har typ likadant oxå :) så det uppskattas! Ah ja får fundera men det lutar nog till 19" så får man hoppas på att det blir fint. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.