AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.150

Koppla in baslåda och 6:9'or, men vart kan jag ta ljud signalen från ?

Visa användare
64
larssaaa
325D E92 LCI
Hei.
Ska koppla in en baslåda och ett par 6*9'or i min bmw E38 728ia.
har cd-väkslare, och stereon fram och bandspelare / ljud inställningar över.
Men har ett litet problem med lågnivåkabel, vet att på modeller med ekstra slutsteg bak så finns det lågnivåkabel, men det har inte jag. finns bara cd-cäxlare och mobil telefonenhet.

Så, någon som vet om det kanske fins draget lågnivå, eller måste jag ta ljud från en av högtalarna i dörrarna och köpa delningsfilter o löda om till RCA kabel för steget ?
Blir ju ganska mycket jobb :(
Jo
73
Joakim_79
230i coupé 2018
Jag är inte säker på hur du gör för att greja lågnivå, men om du följer BSW´s guide för att installera subwoofer i bilen så får du fram hur du kan plocka högnivå från hatthyllans högtalare. Det är lite lättare än från dörrarna, och den guiden beskriver också hur du tar bort hatthyllehögtalarna, vilket gör att du öppnar upp så du får in basljudet i kupen.

Länk

Hoppas det hjälper lite i alla fall.
Visa användare
64
larssaaa
325D E92 LCI
Tack før svar, dock e det ett problem, att jag inte har høgtalare i hatthyllan. endast 2 høgtalare i varje dørr.
Men efterssom en baslåda i hatthyllan kan fås som original, borde ju kanske en lågnivåkabel redan va draget, bara inte kopplat in, eller något.
Jo
73
Joakim_79
230i coupé 2018
Min har ju i och för sig DSP, jag tror man fick hatthyllehögtalarna i det paketet, då skiljer sig våra bilar åt. Det som står på sidan 9 om att koppla in lågnivån vid slutsteget i vänsterflygeln bak, verkar det stämma med din bil?
Visa användare
64
larssaaa
325D E92 LCI
Nej jag har inte det slutsteget. Premiumsound e det som har baspaket i hatthyllan och ekstra slutsteg. Jag har bara en cd-væxlare bak :(
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Finns hög/lågnivå omvandlare o köpa för en billig peng, o med dom tar du signal ifrån högtalarna som omvandlas till lågnivå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.