AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.227

BBS splitt fråga, går det att dela på för lacka?

Mr
9
Mrpowwer
330I Smg -02
Hej!
Det är så att jag har en uppsättning BBS RX splitt fälgar som jag är sugen på att lacka om centrumet på, och tänkte höra om det är någon som vet om man kan skruva bort centrumet och lacka det eller får man problem när man ska sätta ihop dom? Eller det kanske inte går att göra alls? jag är helt novis inom detta så ni får gärna komma med tips och förslag eller om man helt enkelt inte ska göra det. Tack på för hand!
Mvh Jonas

3M
718
3MW
E36 Ti
Nu vet jag inte vilka fälgar det är, men är den två delad så går det inte att lossa på centrumet utan banan/kanten sitter ihop.

Gällande monteringen så är det olika svårt för olika fälgar samt personer.
Men i allmänt så ska de sättas exakt som de var med tätningarna perfekt samt korsdras med moment. Så det är lite pill. Eller så kan du lämna över allt till en firma som sköter det åt dig för en slant
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Det beror nog isåfall på hur den tvådelade är gjord. Det är helt felaktigt att säga att det inte går att ta bort centrumen. Särskilt om man inte har koll på vad för fälg det gäller.
Mina går att plocka bort från fälgbanan. BBS RC90 och BBS RS740, BMW-språk, style 5 och style 42.

///BMW - Was sonst!
Mr
9
Mrpowwer
330I Smg -02
Hej! Jag har en länk till garaget där man kan se vad det är för en fälg, hyfsat i jalla fall om man förstora den här. www.garaget.org/?car=214283&image=2085692 . Det ser ut som att den skulle vara en del som är in sänkt typ centrumet. Vet att det ser likadant ut på Volvo´s Nebula fälgar och det är ju BBS. Hoppas att bilden kan hjälpa till att komma fram till något!
Mvh Jonas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.