|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyligen köpt en X3 2007. Hur får man coronaringarna att lysa starkt konstant? Som det är nu lyser de svagt som attans, men när jag ställer bilen i garaget så lyser de starkt som tusan. Men då är det ju för mörkt att enbart köra med dem. De lyser med ett väldigt blått sken som skulle vara snyggt på dagtid. Det kanske inte går att få till det? //D | |
| Det finns inte på din bil och går inte att få till heller. Det är den nya X3:an som har varselljusfunktionen och inte den äldre. | |
|
Där ser man. Blir till att köpa angel eyes alltså.. Tackar för svaret. /D |
|
| Vadå köpa Angel Eyes? Du kommer aldrig att lagligt få köra på enbart ringarna. | |
| @Chris87, hur menar du? På min X1 och på andra bimmers är det ju enbart ringar på DRL... | |
| Tompak23d: Jo visst, men denna tråd handlar ju om Digitalis X3 (E83) och den har aldrig erbjudits med någon sådan funktion därav går det inte få sådan varselljusfunktion. | |
| Aha... | |
| From -08 så ha X3:an drl.... | |
| Niclas116: Nej, LCI:n har inte varselljus (DRL) däremot finns det ljusringar som parkeringsljus. Men det går fortfarande inte att köra runt med enbart dessa. | |
| Inte första varianten av LCI som kom i slutet av -06. Men tar du en -09 så har du DRL... | |
|
Lånar tråden lite. Har en x5 e70 som Jag inte får igång DRL:en på. Har markerat funktionen på färddatorn, Ska Man göra något mer ? |
|
| 2sexy4u, du har bara vredet i automat läge, dvs längst till vänster. Men observera att det endast fungerar när det är dagsljus annars slås xenon ljusen på automatiskt. Nu på vintern har jag märkt att det är få dagar som det är så ljust att de slås på även på dagen... | |
| Tack Amli, nu förstår jag hur det ligger till. | |
| Ett lätt sätt att kolla om de lyser eller ej är om du har på automatisk när du sitter i bilen är om den interiöra belysningen (knappar och hastighetsmätare) lyser eller ej. Om de inte lyser så är det så är det ljust och endast drl lyser. Lyser knappar m.m så är det för mörkt och xenonljusen har slagits på. | |
STi |
Kan BMW ändra näs mig egen för sensorn? Med andra ord ställa in hur ljust/mörkt det är när ringarna tänds? |
STi |
Känsligheten. Ska det ju stå |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.