|
|
|
|---|---|
| Behöver en dragkrok till min 523:a, men dom är ju hutlöst dyra. Någon som har tips på var man kan få tag en piratkrok till vettigt pris? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
BMW ville ha 10000 för att montera drag på min 528 Jag har förmånen att min sambos son skruvar BMW och Mercedes på en icke märkesverkstad. De monterar BOSAL- drag på BMW.(avtagbart krok )De fick beställa ett åt mig som vi monterade i garaget hemma .Mycket lättmonterat och bra passform. Draget kostade 2390 + interface 954 tot 3344. Det funkar helt okej. har inte hunnit att besiktiga än. Hasso |
|
Köp du en originalkrok och låt sedan en verkstad som brukar repa BMW göra jobbet åt dig om du inte kan/vill göra jobbet själv. Det är inte säkert att piratkroken är billigare än originalkroken eftersom BMW har sänkt sina priser. Jag har kollat lite och än så länge har ingen "piratdel" varit så mycket billigare att det lönat sig och ofta så har piratdelen dessutom varit dyrare tom mycket dyrare i några fall. T ex motorvärmaren fick jag för 1995:- komplett med alla kablar på BMW medan Mekonomen och de andra skulla ha 1800:- bara för blockvärmaren vilket skulle ge att komplett skulle det kosta över 2500:-. |
|
|
Jag har monterat ovannämnda Bosaldrag och allt passade perfekt,och BMW-original täcklucka(kostar ca 100:-)kan användas!Draget säljs bl a av Motor Nord förresten! Men kan någon förklara varför man inte ska "tjuvkoppla" elen från bakljusen på bilen utan använda BMW:s svindyra kablage??? Jag har "tjuvkopplat" utan att kunna märka några fel! OO=00=OO |
|
|
Har inte det att göra med att bilens diagnosenhet för glödtrådsbrott inte ska göra utslag? Om man bara "snor" ström från en kabel så kanske glödtrådsvakten tror att glödtråden har gått om det är tillräckligt många strömslukare på släpet eftersom man försör balansen i kretsen. Obs! Detta är bara en teori. //Kalle 528i -86 |
|
|
Hej Karl! Jag tror du är inne på rätt spår! Jag har hört att det enda "fel" som uppstår är att glödtrådsvakten missar om det är trasiga lampor i vagnen, men om det är allt så är det OK för mig! Man sparar ju nästan 1000:- spänn på installationen!!! OO=00=OO |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
När snålheten bedrar visheten. Ett interface är en signalförstärkare och skydd för bilens elsystem. Det skyddar mot eventuell kortis o jordfel på släpet. I moderna bilar har kablarns area minskas för att spara vikt vilket gör att kablarna blir varma och så småningom smälter vid extra belastning. jämnförelsevis så har jag repat åtskilliga elsystem bara för att H4 -100 watts lampor används i orginalinsatserna, smälta reläer,socklar,kablar.Interfacet kostar 1000 kr det är mycket billigare än att repa elsystemet De flesta nya bilar använder interface inte bara BMW. Monterade samtidigt motorvärmare kostnad 2500 mot Bmw,s 5000 Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.