|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
Cartéen |
Kan rekommendera en rejäl björnfäll på sätet ;-) |
|
Efter en provkörning av en 335i coupe nyligen har jag bestämt mig för att köpa en. Vilken fantastisk bil! :) Har tittat på bilar till salu i Tyskland, M-kittade och med automat, Navi samt alcantara/tyg-säten. Det finns några stycken 2007:or med cirka 9000 mil på mätaren för 30 000 EUR. Är det ett rimligt pris för ett exemplar i bra skick med dem specifikationerna? Eller indikerar det priset att bilen är i ett slitet skick? Efter en snabb titt på listan utan att veta mer om skicket och noggrant jänföra utrustning mer än den ovan nämnda, verkar man få slanta upp 35000 EUR om man vill ner i miltal till 7000-7500, och de med 4000-5000 mil (2008) är uppe på 40 000 EUR. Med andra ord över min budget. Bor söder om Tyskland för tillfället så har inte tittat något på den svenska marknaden. Tacksam om någon orkar slänga in en synpunkt. Mvh |
|
|
Jag tycker det låter dyrt för en bil somm rullat utanför maskinskade gränsen, borde kunna hitta svensksålda 335or för typ dom pengarna om du letar lite. Det kostar typ 20k att eftermontera ett m-paket annars. |
|
|
Grejen är att jag bor i Schweiz och kommer förmodligen göra det tills bilen är såld igen, så det blir snarare bökigare att köpa en i Sverige med tanke på resan upp. Här är en av dem jag kikade på: [url=Länk Borde man försöka pruta i så fall om prisläget är lite för högt? |
|
|
Sorry, länken verkar inte funka. Går det inte att redigera inlägg här? :) Provar igen: Länk |
|
|
Jag håller på att eftermontera M-paketet på min bil. Har fått ge ca 3000kr för M-paketets ratt, växelspak och handbromsspak (begagnat, men i nyskick). Sen gav jag 10400kr inkl frakt från England för nytt BMW original M-paket, alltså stötfångare fram, bak och trösklar inkl dimljus och alla skruvar, klipps och alla plastdetaljer som behövs vid byte. Har en kompis som lackerat dem, så det kommer totalt bara kosta ca 14000kr (jag monterar själv) __ Nils Ljung |
|
|
Helt rätt... en BMW ska ha M-Paket. Ser mycket råare ut, oavsätt modell. Ska du montera lilla M3 vingen också? |
|
| Tycker generellt att m-paketet är snyggast men just på E92an tycker jag inte M-paketet är det snyggaste utan aerodynamik fronten i kombination med M3ans sidokjolar, kolla Carlee82s och sevaks 335or. | |
|
Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för de här två E92:orna om de är i bra skick: 2007:a med 9300 mil på mätaren. Till salu för 30 000 EUR Länk 2008:a med 4900 mil. Ute för 40 000 EUR. Länk Borde det finnas prutmån på dem? |
|
|
07:an har varit till salu länge så den borde det finnas prutmån på. Hur jag vet att den varit till salu länge? Har jagat 335 E92 sedan årsskiftet och var och hämtade en 335d E92 i Hannover för 10 dagar sedan:) Mvh |
|
|
Tack ThomasF :) Jag kommer faktiskt byta front till en m-sport nu, vill ha nått nytt på bilen till i år och har tröttnat på skarven som blir med aero fronten mm annars är den värd varenda krona! |
|
| jasså, där ser man. Blir det m paketets front eller m3ans? | |
|
M-paket fronten va väl den jag hade tänkt mig, tycker den är mest prisvärd men har inte köpt nån än så inget är omöjligt. |
|
|
Christian: Jag tycker 2008:an ligger mycke bättre till i pris än den andra, riktigt läcker färgkombo, m225 fälgarna och lagom många mil kommer göra den mycket mer lättsåld när den dagen kommer. Den svarta har gått för långt för dom pengarna... |
|
|
Jag har aerodynamik"läppen" på min bil, men tar bort det och sätter dit det kompletta M-paketet istället :) Gillar inte "plast på plast" grejen, men visst ser det bättre ut än utan läppen.. Är det någon som behöver delar från vanliga e92 (stötfångare bak fram med dimljus och kjolar + den där läppen så kommer jag ha till salu :) __ Nils Ljung |
|
|
glassgränd6: OK, bra att veta :) Carlee82: Låter vettigt det du säger. Tycker också den vita verkar riktigt grym. Börjar komma upp en hyfsad bit över den tänkta maxbudgeten, men det är väl så det brukar bli :) |
|
|
Är det någon som har bytt interiörlisten på sin bil eller har en aning om vad det kostar? Har hittat en bil som är näst intill perfekt ur alla synpunkter - miltal, utrustning, färg - men skulle vilja ha interiörlister i silver istället för svarta. Länk |
|
|
Christian: Du kan kolla med Schmiedmann, så får du priser på vad det kostar. Vi gjorde det på min fd 335 E92, men minns inte riktigt vad just listerna kostade. Sålde precis igår mina lister som jag hade ute på Blocket, så det var ju lite snopet då. /Anders |
|
|
Vad är det för lister de säljer på Schmiedmann? Är det original eller något annat? Passar bra? Mvh __ Nils Ljung |
|
|
Det är original BMW delar som de säljer Nisse /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.