|
|
|
|---|---|
|
Hej allihop. Har lite huvudbry, efter att sålt min 325-06 i höstas och köpte mig en audi a2 för att jag kände att jag inte behövde en 325. Audin är riktigt billig och bra faktiskt. MEN jag saknar bmw. Nu har tjejen börjat plugga, ska plugga 2 år innan hon blir klar polis. Så jag tänkte att införskaffa mig en rolig bil att ha i 2 år ungefär. Har vart inne på en BMW 130, men fick åka med en bekant som har en 545 och man blev ju kär. Så jag vet att jag egentligen inte behöver en så stor bil som 545, men vill ha lite tycke från er eftersom jag inte kan alltför mkt om bilar. Har tänkt mig en 545 -04 eller en 130-06. (de har ju likvärdiga prestanda) ungefär samma pris. Hur driftsäkra är bilarna, kostnaderna, reservdelar? | |
|
Oj, vilka kontraster. Två fina bilar men helt olika. Driftsäkerheten hos en 130i tror jag inte du behöver oroa dig för. 1-serien har mycket få generella fel vad jag känner till. 545i kan jag inte svara på. Vad gäller kostnader lär 545:an vara betydligt dyrare att äga. Service, reservdelar, försäkring?, skatt, värdeminskning, bränsleförbrukning, mm är dyrare för den större bilen. Du åker bekvämare i 545:an men 130:n slår det mesta när det gäller körglädje. Vilket som passar dig bäst kan du nog bara svara på själv. |
|
|
Om du inte behöver utrymmena i 545 så 130 alla dagar i veckan. Du får en roligare, nyare och som bonus en mer ekonomisk bil med garanterat bättre andrahandsvärde. Köp 130! |
|
|
Tack för era synpunkter. Jo det blir nog en 130. Var rädd att 545 skulle kosta för mkt att äga. Ska väl provköra en 130 men de är ju inte de bästa vägarna ute nu, så man kan "känna" bilen ordentligt. Har ju haft 325 med 218hk, och jag tyckte den va ganska bra drag i, är det stor skillnad jämfört med 130? Tyckte när jag satt i 545 att de var som en hästspark i ryggen när man acclererade, ngt liknande i 130 kanske? |
|
| Dubbla hästsparkar vil jag säga, skämt åsido ingen hästspark direkt men bilen går bra prova en och gör dig en egen uppfattning om bilen du blir inte besviken det kan jag lova. | |
| Fartkänslan i 130 är inte lika maskerad som 545. Du kommer inte bli besviken om du gillade farten i 545 kommer du bli positivt överraskad med 130. | |
| Lätt du ska välja en 545a. Har aldrig åkt en sådan skön och komfortabel bil med grym prestanda förut. Den har allt plus lite till;) Den kostar ju såklart ganska mycket att äga men varje öre är värt. Köp!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.