|
|
|
|---|---|
|
Länk Jag tycker den är otroligt snygg! | |
| Måste ha fel på mina ögon, jag ser en giftgrön BMW i en hemsk färg? (Btw; det är inredningen som är bicolor...) | |
|
Hemsk färg är väl bara förnamnet. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är nog fjärde gången jag ser denna till salu på 4-5 år höll till i Sölvesborg sist har jag för mig. Grönt är inte min kulör direkt , den sticker ut helt klart och giftig är den, men ful nä den har charm. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Hade det bara varit utsidan så hade den vart ok, men när det fortsätter inuti är det bara för mycket av det goda | |
|
Slime-grün var namnet. |
|
|
Grön är namnet på färgen. Vad nyansen heter vet jag inte men personligen skulle jag hålla mig så långt borta från den att den inte kan smitta min bil. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
falsterbo!! När du säger det så påminner jag mig att en av mina fd svärfarar ;) sålde nya Skoda på 70-talet. En Skoda 110rs coupe i denna grön kulör brukades ofta av min dåvarande trolovade, hela 54 hkr motorn bak, vindkänslig ala extreme, dock rejäl plåt och ganska mycket finesser för att vara 1976. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Utsidan kan jag leva med, kul med en bil som inte ser ut som alla andras. Insidan däremot går bort. Har alltid haft svårt för bicolor i alla dess former! Ser riktigt fin ut i övrigt. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Tycker den är cool. Har sett den "live" i trafiken i Tjockholm och den är rätt kul. Tror nyansen brukar kallas "mintgrön" - en riktig höjdare på 80-talet. Ni som tycker den är ful har ju helt enkelt ingen smak. Eller ingen humor. :) |
|
|
Humor, jo! Så länge ingen tvingar på mig en bil i den nyansen så kan jag skratta - hela vägen till toaletten. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Eftersom ingen annan svarat på trådens fråga, nämligen vad namnet på färgen är, så gör jag det: 413 Fijigrön (Fidschigrün på tyska). /Masten |
|
|
Vilket väl var en standardfärg på Z3? ___ //Ulf |
|
|
Och även en vanlig färg på Skoda. Precis som Hasso antyder. Har för mig att även Toyota Corolla haft någon liknande grön på sina 80-talare. Den hemskade färg jag annars sett på BMW är den nougatbruna metallicen på E46. Och brun klädsel. Finns visst en 325/330 cab till salu här. |
|
|
Säljaren har fel om årsmodellen. Det är en 98:a. Masten har redan skrivit exteriörfärgen. Interiörfärgen är klargrön och svart (finare läderkvalitet än standard Montana). Jag älskar bi-color och skrikiga färger. Även om turkos inte är favorit. Dakargelb och Hellrot funkar bäst. Individualdaten vorhanden Fahrzeugangaben Fahrgestellnummer WBADJ61020BZ10749 Typ-Code DJ61 Typ 540I (EUR) E-Baureihe E39 (2) Baureihe 5 Bauart TOUR Lenkung LL Türen 5 Motor M62 Hubraum 4.40 Leistung 210 Antrieb HECK Getriebe AUT Farbe SONDERLACKIERUNG (490) Polsterung SONDERPOLSTERUNG (Z1XX) Prod.-Datum 1997-09-12 Sonderausstattung Nr. Beschreibung 216 SERVOTRONIC 227 SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG 235 ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR 320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL 339 SHADOW LINE 354 GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE 386 DACHRELING 401 SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH 412 LADEBODEN AUSZIEHBAR 413 GEPAECKRAUMTRENNETZ 417 SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. 428 WARNDREIECK 430 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND 438 EDELHOLZAUSFUEHRUNG 456 KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR 494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER 500 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 522 XENON-LICHT 534 KLIMAAUTOMATIK 609 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL 629 AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN 670 RADIO BMW PROFESSIONAL 672 CD WECHSLER 6-FACH 676 HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM 785 WEISSE BLINKLEUCHTEN 801 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG 863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA 879 DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT Serienausstattung Nr. Beschreibung 220 NIVEAUREGULIERUNG 260 SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER 280 LM RAEDER/SPEICHENSTYLING 411 FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN 473 ARMAUFLAGE VORN 520 NEBELSCHEINWERFER 540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG 548 KILOMETERTACHO 555 BORDCOMPUTER Information Nr. Beschreibung 431 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND 459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY 488 LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER 602 BORDMONITOR MIT TV 694 CD-WECHSLER VORBEREITUNG Individualfahrzeugdaten Steuerung Individual Hinweisschild BMW Individual 0490 Lackierung Sonderlackierung "fidschigrün", wie Schl. Nr. 413 Z1XX Polster Individual Collection: Nappaleder in Individual Collectionsfarben Innenausstattung Leder Nappa (Soft) schwarz (Nr. 8 174 058) Umfang N6 zuzueglich Lehnenrückwand Folgender Umfang ist in Leder Nappa clear green (Nr. 2 423 378) darzustellen: Sitzhauptteile vorne und hinten Einsaetze in den Tuerverkleidungen (Tuerspiegel) Armstuetze Tuer Waehlhebelgriff Handbremshebelbalg Steppzwirn in clear green (Nr. 2 423 020), Farb-Nr. 5011 C Naehfaden in clear green (Nr. 2 423 021), Farb-Nr. 5011 C Sitzblenden in schwarz Nahtbild der Sitze vorne und hinten wie N6/N8 Restliche Innenausstattung wie bei Leder Montana schwarz, Schl.Nr. N6SW |
|
|
Masten: Jag svarade på frågan; färgen heter grön - oavsett var nyansen heter. 413 Fidschigrün är bara en nyans av grönt. ;-) Som man frågar får man svar? :-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Även 02 serein hade denna gröna nyans. Eller så var den snarlik. |
|
Villurski |
Vilken pärla! Med pagefrisyr och Suede i stereon kan det inte bli ärtigare. Måste ha kostat en förmögenhet ny. Påminner mig om en bil som jag provkörde kring 1997: Länk Grön colour concept, mindre skrikig men duktigt omodern idag. Vill minnas att jag strax innan hade införskaffat en gul kavaj. Knallgul. Och kände mig snygg i den... Det var bara 15 år sedan. Huga! Ps. Kolla in Harlequin lite längre ner på sidan jag länkade till. Måste vara ett samlarobjekt idag! :D |
|
Jag brukar faktiskt se en Harlequin på Östermalm! Jag trodde det var någon som lekt med dekalfilm, men det är alltså en fabriksvariant, ballt! :-) Men den är ju inte snygg någonstans. 540:n gillar jag dock! /Fredrik |
|
|
På en Z3 pasar den riktigt bra men tveksamt å E39 även om det bryter av mot alla tråkiga gråa nyanser. KH: Den på 02:orna som även fanns på tidiga E21 var liknande men ändå inte. Svårt att beskriva nyanser, men den skiljde en del. Min pappa hade en den färgen på en 320 på den tiden och när han skulle byta in den 1979 värderade en säljaren ner den pga kulören:) **BMW-ägare i 31 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.