|
|
|
|---|---|
|
Efter två året runt i en fantastisk bil är det snart dags att gå vidare. Runt 5000 mil blev det på allt från torra sommarvägar till oplogade vintervägar i 25 minusgrader. Det började lite som ett experiment, går det att köra en 850 året runt utan att det kostar skjortan? Svaret är att det går utmärkt! Visst har det blivit lite reparationer men det har alltid varit planerade reparationer och underhåll som inte stört den normala driften. 850 M73 med 5vxl aut. är en fantastisk kombination och jag har njutit varje dag och mil. Bilen dyker snart upp på PowerBörsen, med vinterhjulen på :) /AGW | |
| tåkigt men livet går vidare hehe.. vad blir nästa bil då?? | |
| M73-motorn med automatlåda är himmelsk, håller med. Vad står miltalet på idag? Du verkar ha lagt ner en hel del tid och pengar på bilen. | |
|
Inte helt klar över vad nästa bil blir, följer tre spår: BMW 750 runt 05-06 BMW M5 kombi 05-06 BMW 530D 08-09 Som du ser spretar det lite men helt klart är att bilen ska 4 dörrar och dragkrok. Vad gäller min 850 har den rullat nästan 17k nu. Ska göra en sammanställning över ekonomin men helt klart är att den inte ätit speciellt mycket bröd under dessa mil. Förutom stötdämparbyte runt om, någon länkarm bak och en slutdämparburk är det mest småfix mellan servicetillfällena. /AGW |
|
|
Det finns en tid för allt och E31or kommer det att finnas kvar när du får lust igen. Du går nog bara igenom en fas/process just nu :) mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
750 05-06 låter som ett mycket trevligt alternativ. M5 E61 var ju väldigt ovanliga 05-06 eftersom de först kom som årsmodell -07, så jag hade satsat på det förstnämnda. 530d står sig dock väldigt slätt i denna orättvisa jämförelse. Mvh Philip |
|
|
Du har rätt, det ska vara kombi på 530:n Men den 530:n jag tittade på hade en dragkrok som fälldes ut och in elektriskt och helt automatiskt, det måste väl ändå räknas... /AGW |
|
|
Absolut, jag tänkte mest på motorkaraktärerna om man nu funderar på 750, M5 och 530d, så känns den sistnämnda något anonym i sammanhanget. Mvh Philip |
|
| Och så var annonsen ute! Som köpare kanske jag hade önskat mig lite bättre bilder, men beskrivningen är bra. | |
|
Intressant också med prisbilden på 850 med M73. De är ju inte direkt vanliga. Mvh Philip |
|
|
760 verkar ha allt man kan tänkas behöva, ordentlig motor och massor av gadgets. Fallgropar? /AGW |
|
| Angående prisbilden så tror jag att AGW ligger alldeles för högt. Men vi får väl se vad som händer. | |
|
Hej 760 är en kul bil, dock inte lika kul som 850 M73:) Tror även att priset på din bil måste ner en bit för att kunna vara säljabar men det är min teori. WAN har rapporterat om fukt i dörrhandtagen om man har keylessgo, 4500 per dörrhandtag i byte, annars bara tuta och köra. Många tyska BMWhandlare har fina bilar till bra priser nu när nya F01 F02 kommit. Lycka till! Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.