|
|
|
|---|---|
|
Hej! Denna bil håller på att göra mig galen. När det är kallare än 10-12 minus grader utomhus så vägrar bilen starta. Kan ha den i motorvärmaren i 4 timmar utan resultat. Har just fått tillbaka den från BMW-verkstaden nu, men dom verkar ju ändå inte fått till det. Delar som är bytt är glödstiften, styrningsenhet till glödningen, batteri och vevaxelgivaren. Verkstaden hittade inget under deras felsökning (förutom en felkod på vevaxelgivaren. därför byttes denna) så dom har endast bytt saker och testat sig fram. (Saker som JAG får betala för) Felet BMW kom fram till var att den glöder när det är varmt, men glöder ej när det är kallt utomhus. Vilket jag tycker låter konstigt eftersom när man bogserar igång bilen så startar den direkt man släpper upp kopplingen och motorn går jämnt och fint. Tycker den borde gå lite hackigare ifall den ej har glödit? Är ungefär som att startmotorn ej snurrar med tillräcklig kraft för att bilen ska hoppa igång. Har inget intresse av att lämna in bilen till denna verkstad igen eftersom kundservice är lika med noll där. Någon som har någon aning om vad det kan vara? | |
|
Denna firma kanske kan tipsa Dej om ev fel. Länk Lycka Till.. |
|
|
läs här om dme relä Länk |
|
|
Kolla jordkabeln mellan motor och chassi. //Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.