AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.393

Motor Temp går på Rödmarkering

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
En M5a 00 som strular motor tempen går som sagt på rödmark när motorn är på arbtemp,Men allt är normalt i motorn det är bara på mätaren den strular
man har bytt tempgivaren samt kombi instrumentet men felet kvarstår...
Nån som har några ideer vad det kan vara?Nån måste ju ha råkat ut för samma sak..Man har försökt läsa av felkoder men inga fel alls..
mvh
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Det är inte min bil utan en bil jag är mycket intresserad av
NeZaN
Kanske inte är luftad ordentligt. Ska stå i en väldigt brant backe med fronten uppåt så all luft åker ut. Tempgivaren kanske inte sitter som den ska, alternativt någonting som suger in luft, typ paj slang eller nåt?

Jag spekulerar bara, men hade problem med avluftning på min 96:a 540 innan jag visste att man skulle ställa sig i brant backe! Är nog inget dyrt fel!

Kan ju vara fläkten som inte snurrar som den ska. Går väl igång efter typ 93 grader om jag förstått rätt...?

/NeZaN
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Okey
Hade du samma symptom du med eller att den gick upp i temp efter några minuter eller?
NeZaN
Iofs så hade jag andra symptom. Min blev överhettad. Kanske skulle ha nämnt det. :/

Men om den samtidigt inte mår illa av indikationen så borde det ju vara lugnt.
Testa att göra en felkodsläsning.
Sitter själv och funderar på att köpa nya Carsoft komplett med kablage och mjukvara.

/NeZaN
NeZaN
Vissa verkstäder kan göra det för en hundring.

/NeZaN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.