AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.572

Motorhuven går ej att öppna.

so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Får ej upp min motorhuv då jag tagit sönder handtaget och kört med tång dom senaste veckorna och nu har stål vajern blivit kortare och kortate. Så nu får jag inte upp den alls och på färddatorn står det kuhlwasser prufen och vågar inte köra den utan kylarvatten :/

Har hört att många öppnat via gälarna? Var även nere på bmw verkstad och beställde hela mekanismen med stålvajer handtag och allting för ungefär 300-400 kr och han mekanikern så på bmw att man öppnar från njuren och att njuren kommer klara sig utan att man behövde ta sönder den! :)

någon som vet någon guide med bilder helst?

Bmw 320i coupe e36 -92

tack på förhand
Hittar ingen guide åt dig, men är ganska simpelt endå.

Vanlig skuvmejsel, så du kan dela på njurarna. De båda halvorna sitter ihop med klips eller vad man kallar det. För mig det var 4 stycken / njure. Du ser vilka det är när du tittar där.

Bräck försiktigt , så du slipper knäcka dem.

När du sedan fått ut den, så kommer du åt att öppna huven.

Länge sedan jag gjorde det själv, men har för mig det är den högra som ska av när du tittar framifrån.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Jag fick till slut upp huven, och bytte vajern och hela köret, var noga med att smörja och skulle testa 3-4 gånger och stänga huven och öppna, vid 5 försöket hoppade vajer ut från mekanismen under motorhuven :/

Har nu tagit bort fronten och allting, jag ser båda huvlås mekanismerna och under mekanismerna sitter det som en skruv är allt jag kan se.

Hur ska jag göra för att få upp lås pinnarna, För lås haken kommer jag iaf åt och kan öppna. men det gör inte så stor nytta när inte låshakarna släpper :/

Tacksam för svar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.