|
|
|
|---|---|
|
Svårt att förklara hur det låter men det uppstår iaf mellan 100-110 kmh. Kör man i övriga farter så är det tyst. Det låter ungefär som när man var liten och satte en papplapp cykelhjulet..så det skulle låta när man cyklande =) Är det någon annan som har varit med om liknade problem? | |
|
Har nog samma, men det é bara ibland. É det inte varvtals beroende ?? Nisse |
|
|
Jo, det är bara ibland och har nu märkt att det varvtals beroende. Fick det att låta till på lägre farter vid ett visst varvtal. Försvinner på min om man gasar på eller släpper gasen, sen låter det inget mer på hela den körningen. Undrar vad det kan vara som låter!?! Det är säkert inget farligt el svårfixat bara man vet vad det är... Ljudet kan vara irriterande ibland bara, man vill ju att allt ska vara perfekt. |
|
| Min tanke är att eftersom allt i instrumenthuset styrs av el ( tror jag ) så kan det inte vara nått mekaniskt, typ gamla bilar med hastighetsmätarwire. Kan det va nått relä eller ?? | |
|
Lite jobbigt att kolla då det oftast uppträder på väg mot fullvarv i 5:an. En gång flippade hela min "tavla" ut totalt när övervarvningsskyddet slog i, 220Km/h. Båda mätarna åkte först i botten, sen till noll. Fixade sig när jag lättade på blyfoten ( först efter att jag hade rastat CRX:en ) !! Nisse |
|
Crusty |
Skegrie: Du jobbar inte på däckcenter va? |
|
Nä ! Men jag har jobbat på Euromaster i Trelleborg. Nu jobbar jag med specialdäck till lantbruk och skogsbruk. "Inget under 22,5" Nisse |
|
|
Jo, instrumenten är elektroniskt styrda så nåt mekaniskt kan det ju inte vara.. Kollade upp lite nogrannare på vilka varv detta fenomen inträffar. Det var mellan 2700 rpm upp till ca 3300 rpm, vet inte vad som händer vid fullvarv. Hörde i morse när jag stod still på tomgången att det som ett relä som slog av och på stup i ett..vet inte om det kan ha med detta att göra eller om det är nåt med tomgångsstyrningen. |
|
|
Beats Me !! Prova att rycka ut panelen ( inte så svårt )och kolla vad som kan oväsnas, dels på panelen och i och omkring "hålet" !! Har du airbag (Tror inte det var standard på 318is) så kan det bli klydd om du måste ta av rattafan. Annars é det en baggis !! Nisse |
|
Crusty |
Skegrie: Har du inte en grön 320coupe med svarta baklysen o orginalfälgar?? Som dessutom e till salu?? om det e din bil har jag sett dig köra omkring där i krokarna där jag bor! Bara undra! |
|
Crusty: Stämmer bra dé. Var bor du ? Nisse |
|
|
Hur uppdaterar man inläggen på denna sidan, det verkar inte funka jättebra hos mig ?? Nisse |
|
| jo, airbag har jag förstås..kanske går att koppla ur den på nåt vis? | |
|
Jag tyckte att airbagratten på min 320 liknade en gammal volvo 240 ratt, så jag skickade in den i skamvrån och satte på en Lusi mocca ratt i stället. 1:a problemet var att hitta ett passande nav ( fanns inte till 320 med airbag(ab) pga släpringskontakter o.d ) köpte till just en 320is, passade fin fint. 2:a problemet blev att få ab-lampan att sluta blinka ! Djävligt störigt. Får nog återställas på BMW, då det inte hjälpte att koppla in ab.n igen. Det sjukaste var när jag plockade glödisen och satte dit möget för 3:e gången bara för att konstatera att det fortfarande blinkar. Sitter tydligen en lödad lysdiod på kortet också..... Ska nog inte micklas med om man vill behålla ballongen i ratten. Nisse |
|
|
Gick alla hen till midda i dag eller ??? Finns nu på ICQ: 149883519 Nisse |
|
Crusty |
Skegrie: Låt mig bara säga så att jag såg dig susa förbi Restaurang Santa Lucia! Jag bor i Vellinge och Höllviken. ///Crusty |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.