|
|
|
|---|---|
|
Hej Ska köpa nya skivor och belägg runtom till bruksbilen, en 530 Touring 01a. Har tänkt försöka få till ett budgetalternativ då bilen inte har något högt värde. Så jag ser fram mot tips och erfraenheter av var ni handlat billiga skivor och belägg från ebay-handlare i Tyskland och England. Kommer grejerna och vilken kvalitet har de? Tack på förhand | |
| Jag köpte skivor och belägg fram till min från waarwest.se, tycker dom funkar skit bra... | |
|
Håller med föregående talare, köpte också mitt ifrån waarwest till förra bilen och dom fungerade klockrent. Vill du ha ett riktigt budget alternativ som fungerar så är det ju att köpa skivor ifrån biltema och sen köpa belägg ifrån något annat ställe som erbjuder OEM-kvalité. |
|
|
Sitter i samma sits , till min 530. Har kollat på dessa. Länk alt Länk Vet inte vad som är bäst zimmerman, alt brembo+ate |
|
|
Tack så långt Biltema kan väl inte vara något alt. Deras skiva är 296 mm och på min sitter det en 324 mm enl realoem.com |
|
|
Det står så här på waarwest.se: "Bromsbelägg 520 - 528i, 530d -08.00 Fram, Komplett sats" - Är det alltså till både höger och vänster? //david |
|
|
spufuz: Det stämmer, bromsbelägg säljs alltid i sats för bägge hjul per axel. Man ska också alltid byta på båda sidor samtidigt, aldrig bara ett hjul det kan ge ojämn bromsverkan. |
|
| Precis 530 har större skivor fram | |
|
Köpte mina här: Länk Funkat perfekt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.