|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Tror det stod med jätteliten text på Helix oljan att den inte är lämplig för bilar med partikelfilter. Alltså läs det finstilta om ni har diesel innan köp. | |
|
Köper helsyntetisk olja på 20 liters "fat" med rätt spec förutom LL. 1000 kr/fat= 50kr/L. Byter var 1500:de mil. Mycket billigare blir det inte. Känner man någon som sedan kan dra av momsen så blir det 40kr/L........ En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
Var hittar du fat för 50:-/lit? På Sedol hottar jag helsyntet för 220:-/4 liter + moms. Dvs 55/liter + moms |
|
| Hova : Vilket märke är det på oljan? | |
|
På Swedol är det deras eget märke. Var oljan sedan kommer ifrån kan man säkert få svar på om man frågar i butiken. "Swedol.se" |
|
|
Jag köper denna olja via en lokal verkstad där jag bor. Märke kommer jag inte ihåg just nu, men det var inget konstigt märke. Ska kolla när jag kommer hem från jobbet. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
| Swedol = OK/Q8 | |
|
Oljan levereras av Skandinaviska oljecentralen i Jönköping. Länk. De tappar upp olja på fat. Kört 16000 mil på den olja som är godkänd av BMW. Motorolja helsyntet 5w40 näst längst ner på sidan. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.