|
|
|
|---|---|
|
måste byta vev och ev ramlager på min m50 då kilen på oljepumpsdrevet gickåt helvete. så den gick utan oljetryck i 2sek. motorn sitter kvar i bilen. går det att byta lagrena om man tar bort tråget? eller måste jag skruva ur toppen och ta ur stakarna + veven någon som vet | |
|
Hur har du konstaterat att dina lager tagit stryk? 2 sek utan oljetryck klarar lagren alldeles säkert utan att ta skada. Åtminstone vid normal körning. Min fru körde min 6-serie i 1 mil med lysande oljetryckslampa (oljan hade runnit ut) på motorvägen innan den skar i ett lager. Det var dock inte värre än att hon (som inte visste vad som hänt) körde av motorvägen och letade upp en parkeringsplats. Hon beskrev felet som om kylarfläkten satt lös och skramlade. Det var ett vevlager som hade skurit ordentligt. Resterande vev- och alla ramlager hade man nog kunna kört vidare med om man velat. Det syntes en mindre mängd repor i cylinderloppen och rätt mycket repor på kolvarna. Topplocket lyfte jag över på min 3.0S och körde över 30.000 mil med ytterligare Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.