|
|
|
|---|---|
|
Är riktigt nära att köpa mig en box. Satt och lus läste lite på forumet och upptäckte att ganska många har skrivit att 530D automat inte klarar av dess ökning av vridmoment och effektökning. Och bilen i sig har gått 17 000mil. Men känns som ny enligt mig själv. Vad klarar lådan av? Är det bortkastade pengar att köpa en kcr box till bilen min? kommer något ras att komma på löpande band? | |
|
Dieselbox är inget bra alls. Det enda den gör är att lura motorn att den får för lite bensin så att dieselpumpen går på för högt varv. Dåligt på alla sätt. ------- //Lövet |
|
|
jo funktionen vet jag. Men helt värdlös kan den väl inte vara då den är så pass populär ändå. Att det är något nyttigt för motorn vet jag att det inte är, är väl ingen sorts chippning/mappning. mer svar! |
|
|
Nej, det är ingen chippning eller mappning. Det är en dum burk vars enda funktion är att förvränga bränslesignaler. Att det är populärt (och är det förresten numera det?) innebär inte att det är bra. Satsa på en omprogrammering av bilens styrbox istället. ------- //Lövet |
|
|
Nej det har du rätt i. Anledningen till att jag är sugen på en box är att jag kan ta ur det när jag vill. Förra audin då dom programmerade om så var ju inte detta möjligt. Visst blev det en jävla skillnad på bilen, men att kunna plocka ur det när man vill är också en fördel. |
|
|
Varför vill du plocka ur det? Flåklypa |
|
|
Vill kunna plocka ur den. Handlar inte om så mycket pengar då jag fått ett bra pris på en kcr box, så därför är jag mer sugen på att bara testa på en, med möjlighet att plocka ur den då det aldrig är bra för någon motor, och nu när min har några mil på nacken.. Går riktigt bra nu men man vill alltid ha mer.. |
|
|
Du kan aldrig förutspå vad som kan komma hända med bilen då du inte känner till historiken på bilen samt att varken du eller någon av oss kan spå in i framtiden. Om den varit original och du lägger in en KCR box så är det samma risk som för oss alla andra som kör med "trimmade" bilar. Dessa trimfirmor lägger sig oftast inom ramen av vad bilen tål för effekt. Vad har du för låda, automat eller manuell? |
|
| Automat | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.