|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tänkte höra med er om ni kunde ge era åsikter om denna bil: Länk Jag ska köpa den på fredag och killen som äger den verkar vara riktig ärlig, men som ni alla vet när man är intresserad av en bil så tänker man inte klart. Tacksam för alla åsikter AlanO | |
|
Annonsen var väl inte helt seriös... Förövrigt ska den in och besiktigas om en vecka, man brukar ju vilja vänta tills efter besiktningen när den är så nära inpå. Den har facelift men den kom väl inte förrens på -02 (rätta mig gärna) och detta är definitivt en 01a vilket isf tyder på att den är ombyggd. Det står "Kredit" på transportstyrelsens sida, förmodar att denna bör lösas först?! Det är en importerad -01a som bara gått 15000 mil, jag hoppas du har kollat upp milen noga då denna definitivt är i riskzonen! |
|
|
jag har inte kollat milen, killen i fråga har importerat bilen via en bilhandlare 2006. när jag frågade efter service boken så svarade han att bilen hade all historik från utlandet men dessvärre har ägaren en kompis som servat bilen sedan den kom till Sverige och har inga som helst service stämplar från Sverige, Krediten skulle han lösa med banken direkt på plats. När det gäller faceliften så kom den 2001 till sedan och touring och 2002 till coupe och cab. Jag tycker att bilen ser jätte bra ut och på bilderna att döma så kam milen stämma. men tyvärr så bor jag 400 km därifrån bilen är och vill gärna ta reda på så mycket som möjligt. Hur är smg-lådan på dem tidigare årsmodellerna? AlanO |
|
|
Är priset bra på denna tycker du? Känns lite som 10 papp ner skulle den gärna åkt. Har du fått se fler bilder än de 2 i annonsen. Hade gärna fått bilder på hela varvet runt. Du har ju som sagt en del mil att åka också. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Pris har inte diskuterats än, men helt klart så tänker jag försöka på ner priset ca 10%. Det är bara det att bilen har all utrustning som jag önskar på en e46. Jag kommer få fler bilder ikväll. Hoppas att det bli affär för att jag är trött på att vänta på den rätta 330. AlanO |
|
|
Okej. Önskar dig lycka till. Men be gärna om bilder på hela varvet runt innan du åker bara :). Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Det är inte SMG II som på M3:an om jag fattat det rätt och då är det kanske inte helt lyckat. Köp inte bilen innan du läst på om detta, någon här kan säkert fylla på med mer info |
|
|
Det är SMG I i den bilen och det är många som skrivit om problem med den växellådan som resulterat i väldigt dyra reparationer. alano: Jag tror du är för godtrogen. Begär kopia på serviceboken och kontrollera alla stämplar med verkstäderna som gjort dem. Passa även på att kontrollera mätarställningen vid service och fråga om bilen varit krockad. Faceliften kom 2001-09, dvs fr o m modellår 2002. Så alla sedaner med facelift är -02 och framåt. |
|
|
Den hade inte lockat mig. Rätta mig gärna om jag har fel men visst kom M-paket 2 först 2003 så den är inte original s.a.s. Då tänker man, krockad och samtidigt faceliftad med M-paket 2 monterat? Kanske redan hemma i Vaterland? Har du en bild på bilen bakifrån att ladda upp? För mig är det för många varningsklockor. Ej besiktad, kredit, ingen servicebok i Sverige, importerad, har 2 fel (antagligen bara stereon men ändå). En billig affär av denna sort kan bli en dyr affär på sikt. Det är de dyra annonserna du ska titta på , inte de billiga. Notera att jag inte misskrediterar säljaren pga av hans namn. Jag kan sätta min ena njure på att den är skruvad i milen dock. |
|
|
Dessutom, inga servicestämplar i Sverige är ett stort minus. Är datorn aldrig nollad heller då? Hur vet han isf när han ska göra service? Nej, den typen av personer hade inte jag velat ha som f.d. ägare på min 330. Har man inte råd att hålla en 330 så ska man inte äga den. |
|
|
Det är ju just det jag pratar om, man glömmer så mycket saker när man är intresserat av en bil. Jag har varit utan bil i två månader nu och så fort man hittar nåt så vill man bara köpa köpa, tack för alla tips. Jag kommer avstå från den bilen. tack ännu en gång AlanO |
|
|
Ja många varningsklockor ringer! Finns serviceboken men den är inte stämplad eller saknas servicebok helt? Som sas tidigare, ring och kolla stämplarna med verkstäderna, har bilen gått dubbelt så långt så vill du veta det INNAN köp! Jag är ganska säker på att facelift kom -02 (vilket också bekräftas av tex modellguiden här till vänster tex). Då är iaf fronten bytt, har han inte nämnt det så blir man kanske lite misstänksam. Finns alltid en risk att den är krockad, du bör kolla upp även detta. SMG1 har ju haft sina problem men är bilen rätt skött så tror jag inte det är någon fara. Sen är det ju upp till var och en om man vill ha det eller inte (växlar lite speciellt). Får du inte (rätt) svar på dina frågor rekommenderar jag dig dessvärre att leta vidare! Kan bli dyrt att köpa fel bil. Tålamod behövs vid en bilaffär annars kan man ångra sig bittert efteråt! |
|
| Facelift kom sep 2001 som MJ02. M-paket II kom i samma veva, MEN det finns pre-faceliftbilar sålda i tyskaland med M-sport II. På denna är det något som inte stämmer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.