|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min första fråga här på forumet blir ang. ett felmeddelande jag fått som inte vill försvinna. För ett litet tag sen så fick jag meddelandet "SELF LEVEL SUSP INACT." och bilen började sjunka bak över natten. Lämnade in bilen till BMW som bytte luftbälgarna och nu sjunker inte bilen längre, så systemet verkar tätt. Dock så är felmeddelandet kvar och BMW sa helt enkelt att de inte kunde återställa det. Han jag pratade med snackade något om att han inte kom åt att återställa via K-bussen som tydligen nivåregleringen "snackar" via. Någon som har nåt förslag på vad jag kan göra åt detta? //David | |
|
Verkar ju jätte skumt att dom lämnar ut bilen med den förklaringen! Har själv ganska nybytta luftbälgar och felmeddelande......har dock bytt bälgarna själv. Sen finns ju nivåsensorerna, styrboxen och kompressor som kan fela. Men som sagt borde ju BMW kollat detta. Mvh Robban oo=00=oo |
|
|
Dom erbjöd sig ju att ge mig kostnadsförslag och felsöka problemet. De trodde kanske att det var något med enheten som styr nivåregleringen. Det verkar ju som att nivåregleringen funkar som den ska. Ska försöka testa detta imorn och se så att regleringen funkar. Men som sagt så är felmeddelandet kvar och det stör mig "lite". //David |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Åk till en annan verkstad som har ett annat diagnosprogram Bosch KTS tex , det händer ibland att man inte för kontakt med enheter, men det kan fungera med ett annat diagnos tex. Kablaget till sensorerna brukar kunna skava hål på isoleringen mot chassiet och då får man också felmedellande . ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
hasso; Tack för tipsen, ska kolla upp detta... mvh D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.