|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det någon skillnad på en 330iA Tillverkad 2000-10 lr 2002-10 på motorn tänker jag då, Mvh | |
| nej inte motorn, men karossen har facelift from 09/2002 | |
|
förtydligande: sedan/touring fick facelift 09/2001 coupe/cab 09/2002 |
|
|
Ok,det vet jag, Tänkte bara om det var någon skillnad motor mässigt. Mvh |
|
|
Coupe/Cabrio blev faceliftad 3/2003. Då kom även 6växlad manuell låda i 330d/i/Ci. Stephan |
|
| sant som Stephan skriver | |
| Motorn är det som sagt ingen skillnad på oavsett årsmodell på e46. | |
|
okej då vet jag det, Tack! |
|
|
Kom det inte direktinsprutning -02? |
|
|
Nej, ingen direktinsprutning på M54 motorn. mvh/ Anders |
|
|
Ok. På vår 330 -01 är det ingen direkinsprutning. På vår 325 -03 var det direkinsputning. Och enlig grannen så har han direktinsputning på sin 300 -02 cab. Men jag har inte kollat han har bara sagt det.......... |
|
|
325 -03 är väl en E46 med M54 motor? Om så var/är det ingen direktinsprutning på den motorn. Med direktinprutning menas insprutning direkt in i cylindrarna. Senare magnesiummotorer (N**) har direktinsprutning. mvh/ Anders |
|
|
Framvagnen är väl modifierad från 02? HN |
|
| står inte i för direkinsprutning?Tex 320i | |
|
Nej, bara insprutning (injection). ------- //Lövet |
|
|
Visst hade vår 325 -03 direktinsprutning. Även grannens sons 318 -03 har detta. Det sitter en extra "burk" vänster om motorn om man står framför. Har bestämt för mig att 318 kom med detta 2002. |
|
|
Däremot så är det bara hörsägen att grannens 330 cab -02 har detta. |
|
|
Karlhilding, Du har, för att yttrycka det milt, inte rätt ;-) Det var/är INTE direktinsprutning på någon M54 motor. "Burken" du nämner är en luftpump. mvh/ Anders |
|
|
Luftpump? Vad är den till för? Men att 318 -03 har direktinsprutt är väl rätt? |
|
|
Nej, 318 -03 har inte direktinsprutning. Den första direktinsprutade motorn var N54:an, dubbelturbon, som introducerades i 335i. |
|
| Antar att det är denna Länk luftpump du syftar på. Den är för avgasreningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.