|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har precis köpt en 325d touring -07. Med massa utrustning. Supernöjd. Det enda jag inte riktigt gillar är kromlisterna runt fönstrena, är det möjligt att montera nåt eftermarknadskit med Shadowline? En grej till, Xenon spolaren på höger sida poppar inte tillbaka ner. Måste trycka ner den för hand. Vad är det för fel? Sen gillar jag verkligen inte orginalljudet i stereon, där måste det uppgraderas, får söka inne på bilstereoforumet. Min första post sedan jag hade min e36 325 coupe för 6år sen. | |
|
det är ingen stor grej att byta, beställs enklast på BMW. finns en variant av shadowline som är matta/olackade, som sitter std på 4cyl, som är betydligt billigare än "shadowline högglans" |
|
| Foliera. Det är vad jag gjorde för ungefär ett år sedan - och är fortfarande supernöjd. | |
|
Jaså, det gick till och med att beställa på BMW, har sökt lite på ebay men inte hittat till e91. Foilera är ju ingen dum ide, vart köper man sån tejp? Grejar man det själv? |
|
Roffa1 |
Många lämnar in sina paneler o lösa lister för foliering där man först slipar ned listerna för att sedan applicera folien som avslutningsvis klarlackas.. |
|
vad kan det kosta att köpa hos bmw? shadowline/ eller 4cyl matt lät lite meckigt om man måste plocka ner listerna för att foilera. |
|
Roffa1 |
Vet ej vad gällande dagspris är hos BMW. Men såg att Schmiedmann vill ha drygt 3000:- för de mattsvarta listerna, högblank kostade visst dubbelt upp. Tror det kan vara knepigt värre att hantera den övre långa listen vid montering, den kan nog lätt deformeras med div, böjveck. Dessutom är det nog väldigt lätt att repa lacken. |
Roffa1 |
Länk Länk |
|
tack för svaren, hittade dock inte till e91 hos Schmiedmann. |
|
Roffa1 |
Visserligen till E91 LCI men det kanske passar till din 2007 också. Länk |
| Tommy: Du kan kolla om du har BMWs "Hifi" högtalare. Då sitter det dubbla högtalare på bakdörrarna (en liten diskant ovanför den vanliga). Om du inte har detta finns det ett separat Alpine-kit att köpa till standardsystemet. | |
| Jaså det fanns ju där. Men 8500:-.Lci, vad är det? Då får det nog bli foilering eller nåt annat. Men stereon är mer prio. Kristoffer, jag har undersökt, jag har snikhögtalarna. Alpinekit plus nya basar borde räcka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.