AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.295

Vart kan man köpa m3 grenrör?

Jag är sugen på att pilla dit ett bmw m3 grenrör på min 328 e36.

Jag undrar var man får tag på det.
Finns det att köpa nya? I så fall hur mycket kostar ett nytt?
Passar 3,2 lika bra som 3,0?

Vilka modefikationer måste man göra på min 328 för att få det att sitta ordentligt? Om man måste göra något?

Jag har kollat på extraktorgrenrör till min 328 men tycker det är svårt att hitta något bra som ger lite effekt. förutom supersprint.
Någon som har något bra tips till extraktor eventuellt.

Extraktor eller m3 grenrör vilket är bäst?

MVH
Kan rekomendera extraktor röret från Tuningshop.

Länk

Bra pris också. M3:ans grenrör kostar så mycket mer och ger inte mer i effekt heller. Packningar är med i priset. Du kanske har bottenlös plånbok, men hade lagt de pengarna som du får över på annat.

Ska du byta själv rekomenderas lyft för det är väldigt tajt. Lilla spärrhandtaget med 10 cm förlängning och 11:a hylsa.

Kan använda befintligt avgasrör sedan, men bygg resten själv. Race eller sport katt. En dämpare vid bakaxeln och en Japsdämpare eller vad du vill ha på slutet räcker och du får bra ljudnivå. Kör själv med en japs på slutet och 3" för övrigt.

Prövade ta bort dämparen vid bakaxeln, men dönade så in i helvete, så den åkte på igen och är nöjd med ljudet.

Väljer du den större dämparen på slutet (tänker på den med 2 utblås) så är den så pass kraftig att du inte ska behöva dämparen vid bakaxeln.

Totalt med svetstråd och allt 4300:-.

Ett litet klipp på hur min låter
Länk
Länk
Länk

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Ang modifikationer behöver du inte göra något. Har för mig att du endast har en lambda kanske 2.

På E46 är det 4 stycken och de kablarna fick förlängas. Orginal sitter det 2 stycken i grenröret på min innan kattarna och 2 stycken efter kattarna och de fanns i orginal grenrör.

Jag fick förlänga de kablarna för eftersom katten idag är placerad under passagerar stolen.

Skulle det vara att du ger dig på det och behöver förlänga kabeln/kablarna till lambdorna, så bara hojta till kan jag skicka ett par meter till dig om du inte kan fixa det själv.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.